Juguem amb la llum!

El vermell, el blau, el groc, el verd, el taronja, el violeta i l’indi són els 7 colors que formen la llum solar, l’alumnat de 4t els van poder observar  després de fer un experiment al pati de l’escola.

Primer, agafaren una safata plena d’aigua, gairebé fins a dalt i van col·locar en un extrem un mirall, inclinat, de tal manera que una part estigués dins l’aigua. Després, varen fer coincidir el raig de la llum solar al mirall i el reflex que en sortia es podia veure en un full blanc que van posar a l’altre costat de la safata. Tenien l’Arc de Sant Martí al pati, va ser molt emocionant!

Llavors, es van preguntar per què veien objectes de colors diferents si la llum del sol és blanca. Després d’investigar i llegir sobre la llum van arribar a la conclusió que si un objecte blau és il·luminat amb llum blanca, el veien blau perquè l’objecte absorbeix tots els colors menys el blau que el reflecteix i és el color que percep la nostra vista.

També, han après paraules noves com opac, translúcid i transparent que a partir d’ara ja les poden utilitzar.

Un matí a primera hora van sortir al pati per observar l’ombra del cos i l’ombra de la cistella de bàsquet i al migdia van tornar-hi per poder comparar les dues ombres segons la posició del Sol.

Per finalitzar, es va demanar a l’alumnat que portessin lots a l’aula per realitzar l’última activitat, les ombres xineses. Es van deixar emportar per la seva imaginació i sortiren molts animals i objectes molt divertits.