Estrena Ball de Marcos Vicente a l’escola

Avui dimarts 11 de juny, tot l’alumnat de l’escola ha assistit a l’estrena del Ball Parlat de Marcos Vicente que com cada any va a càrrec de l’alumnat de 5è, i com ja us explicàvem a Ball parlat de Marcos Vicente i a Ball Marcos Vicente amb l’Antoni Veciana, aquest any ja arriba a la tercera edició.

La música també ens ha acompanyat gràcies als músics de primer i de segon d’ESO de l’Escola Pi del Burgar (com a culminació de tots els anys de formació de flabiol i tamborino que es fan a l’escola).

Com cada any els mateixos alumnes de 5è, amb l’ajuda dels seus tutors, s’encarreguen de crear algunes de les quartetes que componen el text. És una oportunitat única per a treballar amb els nens i nenes les rimes, la mètrica dels versos i en general l’ús de la llengua amb una finalitat creativa. A les aules fan el treball de llengua i, gràcies a l’ajuda de l’actriu i responsable del teatre extraescolar de l’escola, Maria Bravo, treballen aspectes relacionats amb la posada en escena amb tots els voluntaris. Després, la mestra d’educació física gràcies també a les indicacions de la Núria Navàs, prepara els balls que acompanyen tot l’espectacle.

Tot aquest treball i les corresponents actuacions no serien possibles sense la inestimable ajuda de la Comissió mixta del Ball Parlat que organitza i prepara tots els aspectes tècnics, assajos, vestimenta… Moltíssimes gràcies per aquesta gran tasca, sense vosaltres res d’això seria possible. I els que tenim la sort de viure-ho aprop a les aules i a casa sabem les passions i emocions que desperta aquest treball. Gràcies!

Properes actuacions

• Enguany la Cucafera de Reus fa 5 anys i el proper dissabte 15 de juny a partir de les 11 del matí a la plaça Evarist Fàbregas de Reus hi haurà un seguit d’actes per commemorar el seu primer lustre. Diversos elements acompanyaran a la Cucafera en el seu aniversari: la geganta de l’escola Montsant, el Drac de l’escola Prat de la Riba, la geganta de la Salle…. i el BALL DE MARCOS VICENTE de la nostra escola i el Pi del Burgar.
  • El dia 27 de juny dins el marc de la festa major, els alumnes de 5è actuaran per carrers i places com a part del seguici petit de la Festa Major.
  • 14 de setembre a l’Escola Pi del Burgar
  • 23 de setembre dins de les festes de Misericòrdia

Us esperem a totes per carrers i places!