Energies renovables o energies no renovables?

Els i les alumnes de 3r el dia 30 d’octubre i el dia 6 de novembre van realitzar una activitat d’energies renovables i no renovables a l’aula, ja que estan fent el projecte del canvi climàtic.

A la classe varen venir dues monitores, la Patricia i la Judit,  primer van explicar una part més teòrica on exposaven els avantatges i inconvenients dels dos tipus d’energies. Després, cadascú va poder construir una placa solar amb una capsa de sabates, una cartolina negra, un tub de plàstic d’un metre i mig i paper film.

Els passos a seguir:

• Folrar l’interior de la capsa amb les cartolines negres.
  • Fer dos forats per on entra i surt el tub.
  • Cobrir la capsa amb el paper film.

Un cop van acabar,  posaren la capsa al Sol. Al cap d’una estona els nens i les nenes, amb l’ajuda d’un got amb aigua, van comprovar que quan l’aigua passava pel tub sortia calenta.

Aquesta experiència va ser molt divertida i l’alumnat va aprendre com funciona una placa solar per escalfar l’aigua.

Visca les energies renovables!

Alumnat de 3r

Projectes de medi a primària