Els Nanos de Reus

A nivell d’escola, ja fa uns anys, es va engegar un projecte que pretén que l’alumnat d’Educació Infantil i Primària conegui àmpliament l’entorn més proper: la Festa Major, edificis emblemàtics, personatges il·lustres, museus, masos,… de Reus en el transcurs de l’escolaritat.

A l’etapa d’Educació Infantil es va assignar el treball de la Festa Major, i aquest curs a P5 aprendrem moltes coses sobre els Nanos de Reus.

Hem realitzat diverses activitats dins de l’aula per conèixer millor aquests personatges tan simpàtics del Seguici que a tots els nens i nenes volen donar la mà. Hem llegit contes, hem ballat amb els caps dels nanos de l’escola, hem après i cantat la cançó,… però hem descobert que els nanos són un element del seguici molt antic i els que nosaltres veiem cada Festa Major no són els antics. Aquests estan al Museu!!!

Així que vam realitzar una sortida al Museu d’Art i Història de Reus, per visitar l’Exposició “Ara toca festa”. Quina sorpresa!!! Els nanos vells fan una mica de por!!!

Però durant el treball del Projecte dels nanos, també volem destacar que hem comptat amb la participació de dos persones importants, en el terreny literari de la ciutat i que han vingut a compartir amb nosaltres la seva experiència i explicar-nos el seu conte de la Festa Major. L’Antònia Farré, escriptora del conte “El Senyor NO” i el Toni Ballesté escriptor del conte “En CAP, CAP, CAP”. Tots dos han rebut amb els braços oberts la nostra invitació i des d’aquí el nostre reconeixement per la seva feina i fer gaudir els infants, que van estar embadalits i bocabadats amb les seves històries.

Moltíssimes gràcies Antònia i Toni!!!

A través de les experiències aprenem, però l’emoció que ens desperten fan que les recordem tota la vida!!