El canvi climàtic

PROJECTE  DELS NENS I NENES DE 3R

EL CANVI CLIMÀTIC! I NOSALTRES QUÈ HI PODEM FER?

Aquest primer trimestre els nens i nenes de tercer ens hem fet tres grans preguntes: Què li està passant a la Terra? Per què està passant? I què hi podem fer?

L’Andrea, una meteoròloga, científica i activista ens ha plantejat alguns reptes, tots ells per aconseguir un únic objectiu: “FER SABER A TOTHOM EL NOSTRE MISSATGE”. Hem pensat quines accions podríem portar a terme per tal de fer arribar a molta gent que la Terra s’està escalfant! Han sortit moltíssimes idees.

QUÈ LI ESTÀ PASSANT A LA TERRA?

Hem investigat per grups d’experts com funciona la Terra; moviments de rotació i translació, climes del món i l’atmosfera.  Hem reflexionat sobre què passaria si l’atmosfera es fes malbé, si la Terra deixies de girar…

PER  QUÈ LI ESTÀ PASSANT?

Coneixent el funcionament del planeta, hem buscat els avantatges i els inconvenients de les energies renovables i no renovables i hem realitzat un taller. També quines són les principals causes del canvi climàtic i hem experimentat per entendre encara millor què és això de l’efecte hivernacle.

QUÈ HI PODEM FER?

Per conèixer tot el què podíem fer, l’Andrea ens ha preparat un escaperoom fantàstic. Després de superar unes quantes proves hem aconseguit desxifrar 15 missatges, quinze accions que podem fer per ajudar a reduir l’escalfament global.

Hem anat elaborant una xarxa de relacions per tal d’anar organitzant i prenent consciència de tot allò que estàvem treballant i aprenent.

PRODUCTE FINAL

Per acabar i com a producte final del nostre projecte ens hem dividit per grups i cadascú ha realitzat una de les idees que havíem pensat a l’inici. El producte ha girat sobre una idea principal; anar a la plaça Mercadal i explicar a molta gent tot allò què podem fer en el dia a dia per frenar el canvi climàtic.

Per complementar aquesta acció principal, un grup ha preparat uns vídeos, un altre ha escrit la lletra i ha versionat la cançó “caminem junts”. La cançó l’hem afegit al vídeo i  també ha estat la cançó de la setmana per entrar i sortir de l’escola.

Un altre grup ha fet cartells per penjar a les botigues, hem creat unes targetes per posar als parabrises dels cotxes i fulls informatius per donar en mà.

Un altre grup ha preparat tota l’organització de la sortida i per últim  hem enviat un correu a Canal ReusTV per informar de la nostra acció.

Finalment el dia 18 de desembre ho hem dut a terme i ha estat tot un èxit. Hem gaudit explicant tot el nostre treball i la gent que ens ha escoltat ens ha felicitat per l’acció i també perquè els ha agradat molt com ho hem fet.

Valorem molt positivament el resultat final i n’estem molt satisfets, els objectius s’han complert!!!

Us animem a visitar els vídeos  i a visualitzar les fotografies.

I recordeu: ENTRE TOTS HO ACONSEGUIREM!!!

Ara que ja coneixeu el què podem fer, portem-ho a terme i sobretot, animeu a molta gent a seguir el nostre exemple.