Continuem escalfant motors…

Malgrat la calor, a l’escola continuem escalfant motors. Avui l’equip impulsor EN21 de l’escola ens hem reunit per seguir treballant per a definir la visió de centre, perquè durant el primer trimestre del curs 2019-20 tenim el compromís de comunicar la visió del nostre centre, elaborada a partir del buidatge i les aportacions de les diferents dinàmiques dutes a terme per part de tota la comunitat educativa, sempre tenint en compte el Marc d’escola avançada.

La visió és l’element que reflecteix el consens de la comunitat educativa sobre com ha de ser el nostre centre educatiu en un futur determinat. La creació de la visió serà la culminació d’un procés participatiu que comptarà amb la reflexió conjunta d’infants i joves, famílies i claustre.

Per tenir clar quina és la nostra raó de ser com a centre, durant tot el curs hem realitzat diferents dinàmiques amb tot el claustre de mestres (Creem la visió de centre – EN21, Dinàmica del claustre: Cafè del món – EN21, Analitzem les nostres pràctiques educatives), amb les famílies (Dinàmica amb les famílies EN21) i hem acabat el curs amb un treball de reflexió i debat a les aules amb els alumnes de P3 fins a 6è.

A partir d’aquestes dinàmiques podrem establir plans de transformació i canvi en el nostre centre educatiu. La visió determinarà el full de ruta del procés de canvi que començarem a dibuixar posteriorment.

Aquest procés de canvi ja s’ha iniciat a partir de les inquietuds del mateix claustre de mestres, gràcies als espais de trobada pedagògics duts a terme durant aquest curs, dedicats a la reflexió i debat sobre les activitats d’aprenentatge, l’avaluació, i l’organització del temps i de l’espai, i gràcies també a la formació rebuda a través de la Xarxa de Competències Bàsiques. Procés que ens ha conduit a organitzar una setmana de formació a l’escola durant la primera setmana de juliol i on ha participat la majoria dels mestres d’educació infantil i d’educació primària. Una setmana molt productiva on s’han pres acords referents a organització i sobre les nostres pràctiques educatives.

Al setembre us seguirem informant, sempre amb molta il·lusió.

Bon estiu!

A la galeria de fotografies hi ha imatges de la formació de la primera setmana de juliol i fotografies dels materials recollits a partir del treball de reflexió i debat a les aules amb els alumnes de P3 fins a 6è, i que avui el grup impulsor EN21 ha estat analitzant per fer-ne un buidatge.