1r Mercat de bescanvi a La Vitxeta

L’alumnat de 3r ha finalitzat el seu projecte de medi sobre consum organitzant el Primer Mercat de Bescanvi a l’escola. Durant el primer trimestre han estat responent la pregunta: Necessites tot el que tens? I reflexionant sobre la importància i la necessitat de ser consumidors responsables. Una de les activitats estrella va ser poder participar en el Mercat de Bescanvi escolar que es va fer a La Palma al mes de novembre. Van quedar tan satisfets que van pensar portar la idea a La Vitxeta, aquest cop amb els companys de 1r i 2n.

Durant setmanes han estat preparant l’esdeveniment, escrivint el guió de la jornada, repartint tasques, dissenyant cartells, informant els companys… Finalment, el dia 19 de gener van poder-lo dur a terme i va ser tot un èxit, els nens i nenes de 1r i 2n van entendre la mecànica a la primera i van aconseguir fer més de 90 intercanvis. Això significa donar una nova vida a objectes que ja no es feien servir, evitant així generar més residus, a més a més de conèixer altres persones i passar una bona estona.

Els nens i nenes de 3r estan molt orgullosos de la seva feina i ja tenen ganes de repetir l’experiència, qui sap, potser ha començat una nova tradició a La Vitxeta?