Dia Mundial de la Poesia

La Unesco va proclamar el dia 21 de març el Dia Mundial de la Poesia, i per celebrar-ho, l’Institut de les Lletres Catalanes, amb la col·laboració de diferents entitats d’arreu del territori lingüístic (escoles, biblioteques, associacions i institucions que participen de la cultura…), ha impulsat l’organització de més d’un centenar d’activitats relacionades amb la poesia amb l’objectiu de popularitzar-la.

També cada any es fa la tria d’un autor, a qui se li encarrega un poema que és traduït a nombroses llengües, mostrant la riquesa mundial.

Aquest any s’ha escollit un poema del poeta lleidatà Jaume Pont, ’Illa escrita’ que s’ha traduït a 20 llengües.

L’escola també commemora aquest dia amb un seguit d’actes al voltant del llenguatge poètic. Es duen a terme tallers poètics per part de les famílies; poesia visual, jocs poètics, es canten cançons, garrotins i corrandes, representació de poesies… També, esmentar que a l’entrada de l’escola hi trobareu un espai dedicat a la lectura de llenguatge poètic i poesies visuals fetes pels alumnes de l’escola.

El Dia Mundial de la Poesia l’Escola esdevé un escenari poètic!!!