P3, comencem l’escola

▷ Tipos de lápices de colores

Començar l’escola a P3 és un nou repte per als vostres fills i filles. Hem de tenir eines per fer un bon acompanyament emocional per començar aquesta nova etapa de la millor manera possible.

Per a molts infants és el primer contacte que tenen amb el medi escolar. Passen d’estar amb la família a un espai desconegut, amb companys i companyes nous i un mestre o una mestra que no coneixen. Tot i que hi ha molts infants que ja han passat per l’experiència de la llar d’infants, també es trobaran amb nous companys i mestres i amb un lloc que els semblarà immens.

Tots aquests canvis poden crear en els infants angoixa, por, nervis, incertesa…

Per tant, per poder acompanyar-los en tot aquest procés és necessari conèixer què implica tot això per als fills i filles. Així mateix, cal tenir en compte que cada infant pot necessitar més o menys temps d’adaptació, i pot viure aquest procés de manera diferent. Per exemple, poden expressar nerviosisme de moltes maneres, com ara fent regressions en hàbits que ja tenien assolits: demanant que els ajudeu a menjar, fent-se pipí… A més, poden estar neguitosos a casa, i despertar-se a les nits, tenir menys gana, fer més rebequeries, etc. Sigui com sigui heu de saber que aquests comportaments són normals i l’important és saber com ajudar-los en aquest procés.

Les jornades de portes obertes a les escoles us permetran visitar-les i conèixer de ben a prop aquelles que més us interessin. També trobareu tota la informació possible a través de les pàgines web.

Per facilitar el pas a l’escola, a l’escola Vista Alegre planifiquem el període d’adaptació per tal d’ajudar els vostres fills i filles a trobar-se a gust en el nou espai, i perquè coneguin el mestre o la mestra i els nous companys.

Per acompanyar-los en el procés d’adaptació l’escola porta a terme diverses actuacions:

  • Adaptem el calendari i els horaris durant els primers dies per fer una adaptació més esglaonada i poder atendre els infants en petits grups.
  • Es planifiquen activitats i jocs per conèixer els infants i perquè es coneguin entre ells.
  • Hi ha més mestres a l’aula per atendre les necessitats dels infants.
  • Es convoca les famílies a una reunió i/o entrevista amb el tutor o tutora per a conèixer-vos mútuament i compartir informació.
  • Us demanen d’emplenar un qüestionari d’informació per conèixer millor els vostres fills i filles.

Tot aquest procés pot crear-vos també una mica de neguit i segurament us sorgiran molts dubtes: plorarà gaire? quan dura aquest procés? hi ha diferència entre els nens que han anat a la llar d’infants i els que no? i si al pati està sol o sola? Una bona relació i comunicació amb l’escola i el tutor o tutora us ajudarà a resoldre els dubtes que tingueu i us donarà confiança per afrontar aquesta etapa amb naturalitat.

El procés d’adaptació a l’escola requereix temps, paciència, respecte, comprensió i afecte per part de la família i l’escola. Poc a poc, els vostres fills i filles aniran agafant confiança i superant les pors dels primers dies fins que es trobin emocionalment segurs a la classe i estableixin un vincle afectiu amb el mestre o mestra i els companys. La col·laboració i la corresponsabilitat entre família i escola ajudarà els vostres fills i filles a adaptar-se al nou espai i començar la seva escolaritat de forma positiva.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>