Les marietes.

Les nenes i els nens de la classe dels Dofins estem molt emocionats amb aquest nou petit projecte de “les marietes”. Després de trobar una marieta al pati de l’escola vam decidir buscar-li un lloc per viure, donar-li de menjar i tenir-ne cura d’ella.

Hem adaptat un aquari on hem posat branques i oueres perquè s’amagui. Hem cercat què és el que li agrada menjar, tota la classe pensàvem que menjava fulles, però no, les marietes mengen “pugó” uns petits insectes que devoren les fulles dels arbres i les plantes.

Han anat passant els dies i la nostra família de marietes ha anat augmentant, les que trobem pel pati o pels parcs i les que ens porten els/les companys/es de l’escola, ara ja en tenim 7!!

Cada dia una taula és l’encarregada de tenir-ne cura: posar menjar, canviar l’aigua de les branques amb pugó, netejar l’aquari, observar-les com viuen, com es mouen, com és el seu cos… Amb la lupa electrònica hem vist una larva de marieta i com s’anava transformant en pupa. També hem tingut la sort de poder veure una marieta groga de 22 punts.

Volem saber més coses  de les marietes,  serà qüestió d’investigar una mica més a partir de  l’observació directa, l’experimentació  i de la consulta de llibres per poder donar resposta a les nostres preguntes.

Hem fet 4 grups de treball, cadascun d’ells ha buscat informació en els llibres que hem portat de la biblioteca. Entre ells i elles han llegit, comentat, parlat i després han explicat a la resta dels/les companys/es que havien descobert.

Com que les nostres marietes no han criat hem vist un vídeo del seu cicle vital, ha estat impressionant la transformació que pateix aquest insecte abans de convertir-se en  marieta.

Hem jugat amb les “Bee bots” i el panell de les marietes per saber més coses sobre les elles.

Per finalitzar el projecte  hem fet un concurs de preguntes i respostes amb la plataforma  “Kahoot” i veure què hem après d’aquest petit insecte.

Per últim hem retornat les marietes al seu hàbitat, l’hort de l’escola, perquè segueixin vivint i cuidant  les nostres plantes.

Si voleu veure més imatges relacionades amb el projecte cliqueu la imatge: