Taller de flors seques.

Ja portem dies collint flors i observant les seves característiques a l’aula. La setmana passada després de veure com eren vam parlar de com les podríem conservar per sempre i així poder-ne gaudir més temps. Així va sorgir la idea d’assecar-les. Vam preparar una premsa i vam anar fent capes de flors i paper de diari.

Vam plantejar la hipòtesi “què creieu que passarà amb les flors després d’uns dies”? Va haver respostes de tot:

  • Es moriran perquè no tenen aigua.
  • No passarà res.
  • Es quedaran igual.
  • Canviaran de color…

Després d’una setmana hem observat el que ha passat i la segona hipòtesi s’ha verificat en part perquè les flors s’han quedat igual però més seques. També hem vist que no totes les flors s’assequen bé i vàries s’han podrit i han canviat de color, quarta hipòtesi verificada. En algunes flors hem observat petits nervis que recorren tot el pètal per on els arriba el seu aliment.

Amb aquesta activitat els infants es van apropant de manera significativa a l’entorn que els envolta tot fent-se preguntes, verificant o no les seves hipòtesis. El més important és tot el procés d’activar i connectar diferents coneixements que ja tenen amb els que van descobrint de nou.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>