La Biblioteca de La Vitxeta

La biblioteca escolar

La biblioteca de la nostra escola té un lloc privilegiat i es concep com un espai fonamental de comunicació i intercanvi en el qual la lectura, la investigació i la recerca tenen el seu lloc de trobada.

La biblioteca ha de resultar una eina educativa útil per a la consecució del currículum i el projecte educatiu de centre, per la qual cosa la nostra escola vetlla pel que s’anomena inclusió curricular de la biblioteca. La biblioteca escolar és un centre de recursos i un entorn d’aprenentatge útil per a la realització d’intervencions didàctiques concretes relacionades amb totes les àrees curriculars i no únicament amb l’àrea de llengua i amb la promoció de la lectura literària.

La nostra biblioteca està organitzada en diferents espais i apartats per tal que, des de les diferents tutories i/o especialitats, en puguin treure profit, gaudir i ampliar la mirada de l’alumnat pel que fa al món del llibre. Cada grup classe té assignada una franja horària setmanal per poder utilitzar la biblioteca.

La Comissió mixta de biblioteca

La Comissió mixta de biblioteca vetlla perquè la biblioteca sigui un espai viu, on tota la comunitat pugui aprendre, somniar, descobrir, viatjar…

La comissió organitza la compra de nous materials, l’obertura de la biblioteca a les famílies, el servei de préstec, les sessions de contacontes, es coordina amb les mestres jubilades que col·laboren, promou la donació de llibres per part de les famílies i organitza exposicions temàtiques.

Col·laboració i catalogació

Des de fa uns cursos l’Escola compta amb la valuosa col·laboració d’unes mestres jubilades que s’ofereixen per a dur tasques pròpies de la Biblioteca. Entre les feines que realitzen hi trobem: introduir els llibres al Epèrgam (catàleg on-line de la xarxa de biblioteques escolars del Departament d’Educació), fer el tractament físic dels llibres (fer i posar el teixell, segellar i folrar), organitzar el fons de la Biblioteca en l’espai, organitzar exposicions…), i organitzar la senyalització del fons de coneixement, una feina costosa que des de fa temps s’hi està treballant. Moltes gràcies Lídia, Montse, Assumpció, Francesca i la Pilar per la vostra generositat. Per dedicar un “tros” del vostre temps a l’Escola.

Accés al catàleg de l’escola

Biblioteca oberta i servei de préstec

Un dia a la setmana de 16:00 a 17:30 la biblioteca està oberta per tal que les famílies que ho vulguin puguin passar una estona envoltats de llibres i bones lectures, i per agafar llibres en préstec si volen.

Per fer-se soci i gaudir del servei de préstec només cal pagar un euro per obtenir el carnet de soci i omplir una fitxa d’inscripció.

Llegir en veu alta és una de les millors maneres d’ajudar el teu fill a aprendre a llegir. A més, pot ser molt divertit! Com més emoció mostris mentre llegeixis, més ho gaudirà! El més important és que ell marqui el ritme i es diverteixi mentre aprèn a llegir.

Sessions de contacontes

Aquesta activitat de moment no es durà a terme per qüestions organitzatives.

Voleu fer de contacontes?

La Comissió de biblioteca organitza sessions de contacontes a càrrec de pares, mares i mestres voluntaris.

Aquestes sessions tenen com a objectiu engrescar a la lectura. Aprenentatge i diversió al servei d’un únic objectiu: l’animació a la lectura.

Bibliopati

L’espai Bibliopati al pati de la Magnòlia s’ha dissenyat per aquells nens i nenes que vulguin llegir durant l’estona d’esbarjo (dissenyat conjuntament amb la Comissió mixta de pati-hort).

Un espai dotat amb un carro on es poden trobar llibres de la biblioteca. Un espai per gaudir de la lectura en una zona tranquil·la del pati.

Biblioteca oberta al migdia

Aquesta activitat de moment no es durà a terme per qüestions organitzatives.

Obrim la biblioteca al migdia

Des de curs 2018-19 la biblioteca s’obre també durant el temps de migdia. Tots els alumnes de Primària que es queden a l’escola durant el migdia, tenen l’oportunitat d’anar a la biblioteca per a poder llegir, fer feina, estudiar, escriure o dibuixar.

Tots els dies s’obre la biblioteca; a primera hora (de 12 a 12:55h) hi poden anar els alumnes de 4t, 5è i 6è, mentre que després, de 13:30 a 14:15 és el torn de 1r, 2n i 3r.

Articles relacionats: Biblioteca