Segona setmana de la robòtica

La robòtica és una branca de l’enginyeria que concep, dissenya i construeix robots i tot el que estigui relacionat amb ells. Alguns poden ser màquines capaces d’exercir tasques repetitives en les quals es necessita una alta precisió, tasques perilloses per a l’ésser humà, tasques irrealitzables sense intervenció d’una màquina o tasques en què convingui cooperar persones i robots per obtenir la força o precisió del robot i la manera de fer i intel·ligència de la persona.

Després de “la primera setmana de la robòtica” duta a terme al novembre, els alumnes de primària durant la setmana del 9 al 13 de març han participat en un segon taller organitzat en sessions de mig grup. Malgrat que el tancament de l’escola ha impedit que ho poguessin fer tots els grups, esperem que amb la volta a la normalitat puguem organitzar aquests tallers que han quedat pendents.

L’objectiu principal d’aquesta setmana és introduir els nens i nenes en entorns de programació digitals, desenvolupant habilitats i estratègies que possibilitin els infants a:

• Analitzar i seqüenciar lògicament la informació.
  • Resoldre un problema mitjançant canals digitals.
  • Automatitzar solucions fent ús del pensament algorítmic.
  • Desenvolupar estratègies efectives i eficients en la presa de decisions de passos i recursos.
  • Inferir coneixement en diferents contextos.