Cantània. Primer assaig

Cantània és una activitat participativa en la que s’inscriuen escolars de cicle mitjà i superior de primària de Catalunya. Cada any s’estrena a l’Auditori de Barcelona una obra encarregada especialment per a aquesta activitat. Els encàrrecs, fins a dia d’avui, s’han fet a compositors i escriptors catalans de reconegut prestigi.

Durant tot el curs escolar es treballa tant des de L’Auditori com des de l’escola. L’objectiu és organitzar un acte per als alumnes que, per les característiques globals pensades exclusivament per a ells, per la qualitat i per la implicació personal i col·lectiva en l’acte, es converteixi en una vivència musical inoblidable per a tots.

Cantània 2018-19 “A de Brossa”

• Música d’Eduard Iniesta
  • Poemes de Joan Brossa i Miquel Desclot
  • Dramatúrgia de Marta Gil

Aquest curs amb Cantània ens endinsem a l’univers de Joan Brossa. L’A és l’alfa, la porta de l’alfabet. Si agafes una A i la gires a l’inrevés, hi veus un cap de bou!

La Blanca i la Bruna s’endinsen en l’univers del poeta Joan Brossa a través dels objectes i textos trobats en uns arxius foscos, en les catacumbes d’una biblioteca nacional. La Blanca i la Bruna viatgen al món brossià de la màgia, el joc, les paraules, gràcies a unes ulleres molt especials a través de les quals, experimenten una nova mirada cap a elles mateixes i cap a la vida.

Les escoles treballen una cantata de nova creació al llarg de tot l’any, amb 3 sessions de formació obligatòries per als mestres. Finalment la interpretaran a l’escenari.

Enguany els alumnes de 5è i 6è de l’escola actuaran el 20 de maig de 2019 a les 8 del vespre a l’Auditori de Barcelona. Formaran part del Cor 1.

I aquest divendres 18 de gener van començar amb el primer assaig a l’aula de música a mans del mestre de música Josep Basco i acompanyats al piano per la tutora de 6èA Roser Carceller.

Cantània vetlla per l’educació musical dels nens i nenes a través d’un camí acompanyat de música, cultura i emoció.

El repertori consta de 16 cançons que cantaran conjuntament amb altres nens i nenes d’altres escoles de tot Catalunya. Una experiència única i emocionant.

Podeu veure algunes cançons d’aquest repertori als vídeos següents: