Ajudem Ucraïna: el projecte s’ha fet realitat. 6.034,80 € van anar cap al Donbass el 25 de juliol

El dilluns 25 de juliol va sortir cap a Ucraïna la furgoneta que financia el projecte Ajudem_a_Ucraïna. L’Oleksandra i el Pietor marxen cap a Ivano-Frankivsk (est d’Ucraïna) a portar l’ajut humanitari. Ho podeu seguit al compte instagram del projecte ajudem_a_Ucraïna i al soc_ucraina.

Així ho va explicar RTV Cardedeu a l’Informatiu del dilluns 25 de juliol.

En què s’estan invertint els diners?

Per poder fer el seguiment de les inversions fetes podeu clicar en aquest enllaç, on trobareu actualitzades totes les aportacions.

Orígens i evolució del projecte

Amb la preocupació i la indignació respecte a les informacions que ens han arribat d’Ucraïna aquests darrers mesos, un grup de professionals de l’Escola Les Aigües va engegar una iniciativa  amb la finalitat d’ajudar al poble d’Ucraïna i implicar i sensibilitzar els infants i la comunitat educativa en tot el que està passant i el per què està passant.

La primera acció va ser contactar amb l’associació de Granollers És per tu que està gestionant viatges a Polònia des de l’inici de la guerra i amb ACNUR que està a primera línea donant suport a les persones refugiades.

Totes dues associacions ens han anat explicant que realment la situació és molt precària, que no donen l’abast i que agrairien que ens sumem allà a col·laborar. Ens especifiquen quines són les necessitats de les persones i a situació en què es troben:

Amb aquestes informacions ens vam mobilitzar i ens vam posar en contacte amb associacions, entitats i comerços de Cardedeu, dels quals vam rebre un gran suport.

Tot això ho hem intentat fer de forma cooperativa i transparent, mostrant amb imatges i vídeos el procés, per això hem creat el compte d’Instagram #Ajudem_a_Ucraïna per poder fer visible la feina i poder arribar al màxim de persones. El nom del compte pretén definir què farem: Ajudar a Ucraïna, ajudar totes les persones que puguem al lloc on estan: a Ucraïna… i a partir d’aquí ajudar-les  a traslladar-se on estiguin millor mentre no puguin tornar a casa seva.

Vam aconseguir unes urnes per posar a l’Escola Les Aigües, Escola Germans Corbella i a altres establiments de Cardedeu que han col·laborat amb el projecte: Boca boca, Mariskete i Tarambana.

Gràcies a l’Associació d’amics d’En Biel hem obert el núm. de compte ES49 0081 0040 4700 0178 8679 on s’han pogut fer els donatius.

#ajudem_a_Ucraïna no només som l’escola, som totes aquelles famílies, empreses, entitats, associacions, gent a peu de carrer, comerços locals… som totes aquelles persones que volem ajudar a qui ara mateix ho necessita.

Si voleu contactar amb nosaltres per a més informació sobte el projecte o per adherir-vos-hi podeu contactar escrivint-nos a ajudemaucraina@gmail.com o al nostre compte d’Instagram.

Va ser un gran èxit la Jornada gastronòmica del 3 d’abril que vam fer a l’Escola Les Aigües amb la implicació de moltíssima gent i entitats de Cardedeu que va recaptar un total de 3.540 €.

L’altra gran quantitat recaptada van ser els 1.605 € que va aconseguir l’empresa Tresmes Ecoactiva que gestiona el menjador de Les Aigües amb la doncació íntegra del menú solidari del 12 de maig.

Agraïm totes les aportacions rebudes des del mes de febrer fins a finals de juny, entre les aportacions al compte corrent, les activitats realitzades, les donacions d’empreses i la venta de productes, hem aconseguit un total de 6.034,80 €.

Volem reconèixer totes i cadascuna de les aportacions fetes i en especial les entitats i establiments de Cardedeu que s’han sumat a la iniciativa com l’Associació d’Amics d’En Biel, Mariskete, Tarambana, Boca Boca, Escola Germans Corbella, AFA Mil·lenari, Cardedeu per a tothom, Escola de Dansa Vanessa Fernández, RTV Cardedeu i Tresmes Ecoactiva, entre d’altres.

Portem mesos contactant amb diferents persones i entitats que estan realitzant accions de suport a Ucraïna. Ens van aconsellar de descartar la idea inicial de portar directament l’ajuda a la zona fronterera i recollir persones refugiades al viatge de tornada, ja que la situació ha anat canviant.

Finalment l’aportació la farem  col·laborant amb persones ucraïneses residents al Vallès Oriental des de fa temps i que mantenen vincles personals amb la societat civil ucraïnesa. Aquesta relació ens ha permès tenir un contacte més directe i poder valorar on és més necessari ajudar i com.

La nostra  persona referent que ha vinculat el contacte i el pla d’acció és l’Oleksandra Gaynulina Yarmolenko que porta la botiga L’Agulla d’or a Les Franqueses del Vallès. La seva família està cooperant des d’aquí i des d’Ucraïna per donar suport a persones damnificades per la guerra. Un dels objectius que ens hem marcat i que no hem pogut aconseguir és adquirir aparells de microcirurgia per abastir hospitals que atenen ferits de guerra.  A través de l’Oleksandra hem sabut que hi ha un grup de persones voluntàries que estan portant menjar a la zona del Donbass, són els Спілка Волонтерів Прикарпаття – Unió de Voluntaris de Prykarpattia.