Projecte de menjador

L’espai del migdia és alhora un servei complementari a l’educació i un recurs educatiu de primer ordre a les escoles de Catalunya.

• Respon a la necessitat creixent de conciliar els horaris laborals de les famílies amb l’horari escolar de l’alumnat.
  • Contribueix a assegurar una alimentació sana i equilibrada als infants, al llarg de l’escolaritat universal i obligatòria, i també a educar uns bons hàbits alimentaris.

El menjador escolar, doncs, ofereix una gran oportunitat educativa per treballar aspectes relacionats amb l’alimentació:

• S’hi promou una alimentació saludable i sostenible.
  • S’hi treballen hàbits saludables i una dieta equilibrada i variada.
  • S’hi adquireixen rutines i hàbits d’higiene personal, que ajuden l’alumnat a desenvolupar capacitats d’autonomia personal, competència social i de convivència, en un espai que afavoreix la interrelació entre tot l’alumnat.

També és un context favorable per:

• Alinear els aspectes que s’hi tracten amb els eixos estratègics del projecte educatiu del centre.
  • Garantir la coherència i la continuïtat dels usos lingüístics del centre mitjançant les activitats que s’hi desenvolupen.
  • Aprofundir en altres projectes de caràcter transversal.
  • Treballar l’educació dels valors interculturals.

El projecte de menjador i d’espai de migdia de l’Escola Les Aigües ha estat elborat per la comissió de menjador del Consell Escolar tenint en compte les aportacions de l’AFA Les Aigües i la coordinació del servei. Es va presentar al Consell Escolar el 12 de juny de 2023.

Podeu consultar el projecte clicant aquí.