Projecte Multicultural Les Cultures de Les Aigües

El curs 2019-20 vam iniciar un projecte de multiculturalitat i plurilingüisme complementari a la tasca docent contemplada en el Projecte Educatiu de l’escola anomenat Les cultures de Les Aigües.

Vam començar coneixent la cultura de Mali al mes de febrer i quan estàvem a punt de conèixer la cultura de l’Argentina va arribar el confinament a l’escola i es va aturar el projecte. Aquest curs 2020-21 volem continuar visibilitzant les cultures de Les Aigües amb totes les propostes que ens van quedar pendents el curs passat i afegint les de els famílies noves que s’han incorporat aquest curs.

Per què un projecte de multiculturalitat i plurilingüisme?

Volem fer un pas més amb l’objectiu de fomentar la participació de les famílies amb llengües i cultures diferents a les 3 curriculars per tal de treballar la dimensió plurilingüe i intercultural. Així doncs, volem visibilitzar i donar protagonisme a la presència de la multiculturalitat i de les llengües de totes les famílies de l’escola.

Qui pot participar-hi?

Ens agradaria comptar amb totes aquelles famílies que teniu orígens familiars  (i per tant culturals i linguïstics) de fora de Cardedeu: altres contrades de terres de parla catalana, altres zones de l’Estat Espanyol i altres països del món.

Com podeu participar-hi?

Omplint aquest formulari en línia durant aquest curs, en el qual us demanem que ens proposeu:

  • Música i cantants en llengua pròpia de les vostres cultures d’origen o de referència.
  • Plats típics els quals es puguin oferir al menjador de l’escola.
  • Vocabulari d’algunes expressions bàsiques en la vostra o vostres llengües.
  • Alguna activitat relacionada amb la vostra cultura que ens pogueu proposar de fer a l’escola, ja sigui a nivell d’aula dels vostres fill/es, de cicle o de centre: balls, ritmes, jocs, contes, activitats d’expressió artística, exposicions … i les que us vinguin de gust.
Quan podeu participar-hi?

Anirem fent un recull de totes les propostes i dedicarem mesos temàtics de cada territori, cultura o país. La intenció és començar a partir del mes de febrer i fins al juny, amb la voluntat de donar-hi continuïtat al mes de setembre i durant tot el curs vinent.

Mesos temàtics realitzats:

Mali, febrer de 2020.

Vam conèixer conèixer Mali a càrrec de la família de la Salimata de P3, l’Aboubacar de 2n i l’Awa de 6è. Vam escolar música d’aquest país cantada en bambara per Oumou Sangaré, Nabintou Diakite i Mami la Star que canta en francès. Al menú de l’escola també vam tastar l’arròs jollof amb pollastre, un plat típic malià.

Argentina, gener de 2021.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>