Apadrinament lector

Les padrines i els padrins de lectura ofereixen un acompanyament en el camí lector dels infants que l’estan iniciant. Es tracta d’un bon recurs ja que es creen vincles afectius entre el padrí/na i el fillol/a. Aquest intercanvi d’experiències lectores entre nens i nenes de diferents edats beneficien, tant als alumnes més grans, ja que milloren la lectura expressiva, com els petits que fa que s’engresquin a llegir.

Els aprenents o fillols són nens i nenes de 1r de Primària, i els padrins/nes, que fan de model lector als fillols, són alumnes de 5è. Amb aquesta activitat que dura pràcticament tot el curs, es fomenta el gust per la lectura a partir de l’establiment de lligams afectius al voltant del moment de llegir. És per això que es troben moments lectors en parelles en diferents espais de l’escola (racons de les aules, del pati, de la biblioteca,…) i fins i tot en parcs i places del barri.