Erasmus +

L’Escola Les Aigües ja fa més de 10 anys que participa en projectes Erasmus+ d’àmbit europeu amb comunitats educatives de diferents països. Els nostres alumnes i equip docent han participat en trobades i hem rebut a Cardedeu comunitats eductives d’escoles d’Alemanya, Anglaterra, Bèlgica, Bulgària, Finlàndia, França, Grècia, Hongria, Itàlia, Letònia, Polònia, Turquia i Txèquia. Al final d’aquest article podràs veure alguns dels millors moments de les darreres trobades!

El 2018 vam iniciar el darrer projecte en el qual vam compartir experiències sobre l’entorn natural amb escoles de Kolín (Txèquia), de Rafina (Grècia), de Galabovo (Bulgària) i de Trapene (Letònia). Des del setembre de 2018 fins al novembre de 2019 es van realitzar trobades en els diferents països per fer el seguiment del projecte. Aquestes trobades han estat una oportunitat per fer un intercanvi d’experiències pedagògiques, culturals i educatives. El curs 19-20 vam fer dues trobades a Kolin (Txèquia) i una a Rafina (Grècia). Del 17 al 23 de maig de 2020 estava prevista la trobada de tancament del projecte a Cardedeu, on alumnes de l’Escola Les Aigües havien d’acollir 24 nois i noies i una quinzena de mestres dels altres països participants. L’arribada de la pandèmia causada per la covid-19 va aturar el projecte.

El projecte“Let´s be friends and help our nature  together” té com a objectiu principal aprendre a protegir  la natura i el nostre entorn més proper, alhora que  fer amistats d’altres països i cultures amb qui compartir aquestes mateixa inquietuds i interessos. El projecte pretén sensibilitzar i fomentar el respecte cap el medi ambient, aprenent a treballar junts de forma cooperativa. De la mateixa manera, fomentant la creació d’iniciatives properes i compromeses amb la importància de cuidar el nostre entorn.

Aquest projecte comença intercanviant informació entre les diferents escoles dels països participants sobre la biodiversitat que els envolta. Posteriorment, cada escola ha dut a terme un espai de plantació diferent (hort, hivernacle, jardí, etc.) L’objectiu d’aquesta activitat ha estat  despertar en els alumnes la consciència sobre la importància de conèixer i protegir la natura. Amb la plantació d’herbes, flors i altres tipus de plantes i el seguiment del procés de plantació, s’ha aconseguit també educar en la sostenibilitat, l’estalvi d’aigua i els recursos naturals.

Finalment, i amb aquest projecte Erasmus+  es pretén treballar i  reforçar l’ús de la llengua anglesa en situacions reals (viatges, converses, trobades, intercanvis etc.)  i maximitzar l’exposició a la llengua anglesa, a la vegada que  participar de la diversitat cultural d’Europa. El projecte es va tancar de forma telemàtica el maig de 2021.

L’escola té conedit un nou projecte: Let’s learn about art del període d’octubre de 2023 al maig de 2025 amb mobilitats previstes a Itàlia, Grècia i Eslovènia.

Curs 2020-21

Virtual meeting in Cardedeu

Curs 2019-20

Meeting in Rafina (Greece)