Capses d’aprenentatge

Amb les capses d’aprenentatge  treballem diferents continguts del currículum però, paral·lelament treballem aspectes tan importants com el treball en equip, la presa de decisions, la responsabilitat, l’organització, el mètode d’assaig/error, el despertar de l’esperit investigador, l’aprenentatge d’estratègies, el compartir opinions,… tot respectant el ritme de cada infant. L’objectiu de cada alumne/a pot ser diferent i, el punt on arribi cadascun també. D’aquesta manera, el resultat obtingut també és diferent.

El rol de l’equip de mestres és d’observació i d’acompanyament, intervenint en aquells casos que creiem que una bona pregunta als infants els pot ajudar a replantejar-se la seva actuació.

Des de 3r a 6è dediquem una sessió setmanal al treball de capses d’aprenentatge. La primera sessió cada alumne/a escull una capsa, sense conèixer el seu contingut. Durant 3 o 4 sessions seguides l’alumnat treballa la proposta que troba a l’interior de la tapa de la capsa. Quan toca canvi de capsa, els infants n’escullen una altra de manera individual, tenen l’opció d’agrupar-se amb companyes i coompmpanys diferents. A l’hora de treballar poden escollir fer-ho de manera individual, en parella o petit grup.

El contingut de cada capsa és diferent. a cada nivell tothom haurà treballat una capsa amb habilitats lingüístiques, una de relacions amb el medi, una de tecnologia i comunicació amb eines telemàtiques, una de matemàtiques i una d’art.