Ambients d’Ed. Infantil

Els ambients són diferents espais d’aprenentatge, de relació i comunicació on a partir de diferents propostes els infants poden actuar, observar, experimentar, construir, inventar, imaginar, compartir, relacionar-se, emocionar-se…i interactuar amb els altres.

Aquest plantejament de treball  respon a la necessitat que mostren els infants de jugar i relacionar-se. És una manera de poder donar resposta als interessos i necessitats dels infants i respectar els diferents ritmes d’aprenentatge.

Els infants disposen d’un temps d’experiència activa, construïda per l’adult, però reconstruïda per ells mateixos/es, on nens i nenes es reuneixen per explorar diverses possibilitats de joc i dels materials.

Els ambients segueixen el model socioconstructivista, el qual parteix d’un aprenentatge significatiu per part de l’infant, que té en compte els seus coneixements previs i en el qual destaca la gran importància que té la relació amb els companys/es.

AMBIENT DE LA CASETA I LA CUINETA

És un espai on hi ha cuina i caseta amb ninos, on els infants imiten accions de la vida quotidiana del món de les persones adultes, practiquen la capacitat de representació, mitjançant la qual representen accions i regles bàsiques imaginàries que es refereixen als acords sobre a què es juga.

AMBIENT DELS COTXES I DELS TRENS

En aquest espai, els infants construeixen diferents circuits (amb carreteres i vies de tren)  per on passen aquests transports i creen i inventen situacions reals i imaginàries.

AMBIENT DE LA GRANJA

L’ambient de granja, és un espai on poden trobar diferents animals de granja, convidant a la imaginació, creativitat, al vocabulari i la comunicació entre infants de diferents edats.

AMBIENT D’ARQUITECTES

Aquí els nens i les nenes disposen d’una gran varietat de materials com per exemple: peces de fusta de múltiples tamanys i formes, capses de cartró, tubs de paper, CD’s…

AMBIENT DEL MAR I LEGO

L’ambient de mar i lego, es un espai on desenvolupar la seva imaginació, on afavoreix la motricitat fina creant estructures per fomentar el joc. També, la persistència per aconseguir recrear en el joc el que cada infant té a la seva ment i poder-ho fer.

AMBIENT DE LA SABANA I LEGO

Aquest ambient està ubicat dins d’una calaix de fusta amb sorra amb animals de sabana i materials naturals, aquí es creen moltes situacions on intervé la intel·ligència sensorial, ja que es treballa amb diferents estímuls i materials i els infants han d’anar aprenent a manipular-los.

AMBIENT DE L’ESPAI I EL CASTELL

Aquests dos ambients, ubicats a la mateixa aula però en espais diferents, aprenent a gestionar les vides i les històries dels habitants i a reviure les seves pròpies experiències a través del joc simbòlic.

AMBIENT DE TEATRE

La transformació de la pròpia identitat és una font molt gran de plaer i riquesa personals, per els infants que es troben en un moment de construcció d’aquesta identitat. Veure com es transforma la seva imatge i el seu rol, sense que això faci canviar o perillar la seva identitat, és una experiència molt positiva per tal d’enfortir la pròpia autoestima. Poden introduir-se a un món de fantasia i imaginació, on aquest espai de joc simbòlic disposa d’una ambientació que convida a disfressar-se i mirar la pròpia transformació, com miralls, robes, sabates…i poder maquillar-se,… els fa trencar amb la rutina diària de classe i contribueix a desenvolupar la imaginació i creativitat i fins i tot agafar la identitat de personatges coneguts a través de titelles.