Gimcana matemàtica de 4t

El 28 d’abril l’alumnat de 4t va fer una gimcana matemàtica, sobre mesures. Primerament, a l’aula, va fer la previsió. L’alumnat disposava d’un full on es plantejaven diferents incògnites. Quant deu pesar la teva motxilla? Quant deu pesar un litre d’aigua? Quant mesura el teu pam? A quina temperatura surt l’aigua de l’aixeta? …

El dia 28 va tenir l’oportunitat de comprovar, amb diferents estris de mesura (bàscules, balances, diferents tipus de termòmetres, regles, cintes mètriques rígides i toves,…), si les seves previsions eren correctes, s’aproximaven o havien quedat lluny de la realitat.

Algunes famílies de 4t van col·laborar ajudant a les diferents proves i l’experiència va ser molt enriquidora.

Aquesta activitat va ajudar a consolidar continguts matemàtics que estem treballant a l’aula i a tenir un primer contacte amb alguns estris de mesura, a part de gaudir de poder tornar a obrir les portes de l’escola a les famílies i poder barrejar-nos.