Colònies

L’escola organitza colònies amb l’objectiu de conèixer i aplicar els valors de la convivència perquè els infants esdevinguin éssers capaços de comprometre’s i respectar els acords de convivència amb altres persones. La convivència permet adquirir habilitats socials per millorar la capacitat de prevenir i resoldre conflictes fora de l’àmbit familiar.

Dins d’aquest marc vivencial, l’autonomia i la iniciativa personal esdevenen fonamentals per adaptar-se a la convivència. Possibiliten un desenvolupament de la seguretat personal al comprovar que són capaços de fer les coses quotidianes de l’àmbit familiar en altres espais. Al mateix temps la convivència  els permet la relació  amb els altres i a disposar d’habilitats socials per a gaudir d’una bona relació, també els permet desenvolupar al màxim les seves capacitats afectives en tots els àmbits de la seva personalitat, afavorint les actituds no violentes i no sexistes.

El projecte de l’escola contempla colònies a partir d’I5 i fins a 6è. D’I5  fins a 2n van a cases properes a Cardedeu en entorns de bosc i de granja i a partir de 3r van a entorns més de muntanya i platja.

• Els grups d’I5 van dos dies a Can Riera de Ciuret de Fogars de Montclús (Baix Montseny).
  • Els grups de 1r i 2n van a  Can Montcau  de La Roca del Vallès (Vallès Oriental).
  • Els grups de 3r i 4t aniran junts en un circuit cíclic de dos anys, de manera que aquest curs aniran a la casa Albatros de Llafranc (Baix Empordà)  i el curs 24-25 aniran a Can Vilalta de Moià (Moianès).
  • Els grups de 5è aniran a La Garbinada de Torroella de Montgrí (Baix Empordà), ubicada a la Gola del Ter amb activitats aquàtiques a la desembocadura del riu i descoberta en barca de les Illes Medes.
  • Els grups de 6è aniran a la casa Eurostage de Caldes d’Estrac (Maresme) amb activitats nàutiques al Port Balís de Sant Andreu de Llavaneres.