Bienvenidos a Santako: un projecte per a no perdre la font oral d’experiències

El projecte que us presentem sobre els corrents migratoris a Santa Coloma de Gramenet entre els 1960 i el 2000 va néixer el 2023. Es tracta d’una col·laboració amb el Museu Torre Balldovina que consisteix en la recopilació d’una sèrie d’entrevistes realitzades per alumnes de 3 d’ESO als seus pares o avis, ja que molts en representen els diferents corrents migratoris que hi ha hagut a la nostra ciutat. Sense cap subvenció per la publicació del llibre, el professor de socials Javier Aranda, dirigeix i coordina el projecte, per tal que no es perdi la font oral de vivències i experiències viscudes pels nostres conciutadans i el moviment de lluita veïnal que ha existit els darrers setanta anys a Santa Coloma de Gramenet. Aquest treball ara com ara porta 274 pàgines en format paper, però és un projecte a deu anys.
Les alumnes Sabina Asensio de 3A, Clàudia Sánchez i Cristina Casasola de 3D, han estat obsequiades amb tres exemplars de Bienvenidos a Santako per treure les millors notes en Socials en el primer trimestre.