Al finalitzar 2n d’ESO els alumnes hauran acabat el primer cicle, ja estaran completament habituats a la dinàmica de l’institut i l’adolescència es manifestarà de ple. En aquest moment, l’acció tutorial i el treball conjunt entre escola i família continua essent molt important.
Acció tutorial______________________________________________________________________________________________________
Per ajudar-los en aquesta etapa el paper del tutor continua essent fonamental. La funció de l’acció tutorial es pot concretar en els següents aspectes:
- Orientació personal i integració en el grup classe
- Orientació i ajuda per millorar el rendiment acadèmic i els hàbits d’estudi
- Coordinar tot l’equip de professors assignats a un grup classe
- Connexió entre l’escola i la família
- Tutoria grupal en la que es tracten aspectes transversals com salut, educació cívica, educació vial, etc.
- Tutoria individual de l’alumne
Durant el curs 2023-24, els tutors/es dels alumnes de 2n d’ESO són:
2n ESO A: Èlia Gallego
2n ESO B: Sofia Blanco
2n ESO C: Ana Maria Antón
2n ESO D: Alejandro Soria
2n ESO E: Xavier Justes
Els alumnes compten també amb el suport de l’equip d’orientació de 1r cicle:
ORIENTADORA: Marisa Pérez
VETLLADOR : Aleix Mena
EDUCADORES: Carmen Cano / Teresa Sánchez / Dolores Baez
MALL: Laia Roure / Marta Teixidor
LOGOPEDA: Alícia Pardo + Seguiment CREDV-CRE ONCE
Els tutors contactarem amb les famílies per concertar una entrevista (es pot fer de forma presencial, per telèfon, via meet o per mail). Però també es pot demanar una entrevista. Com?
- A través de l’agenda dels alumnes
- Fent una trucada al centre
- Enviant un mail al tutor o tutora
- Les visites / entrevistes amb els tutors SEMPRE seran concertades.
Horari ____________________________________________________________________________________________________________
A l’ESO els alumnes realitzen horari intensiu. Els alumnes entren a les 08:05 h al centre i surten a les 14:25 h. L’absència es controla de forma informàtica i en cas de que l’alumne no hagi vingut a classe a primera hora s’envia un missatge per SMS al telèfon de contacte de la família.
Calendari del curs_________________________________________________________________________________________________
Preavaluació: setmana 6-10 novembre 2023
1r Trimestre: 6/9/2023 al 1/12/2023.
2n Trimestre: 4/12/2023 al 8/3/2024.
3r Trimestre: 11/3/2024 al 21/6/2024.
Últim dia lectiu: 21 juny 2024
Horaris de grup___________________________________________________________________________________________________
Avaluació_________________________________________________________________________________________________________
Durant el primer trimestre es realitza una avaluació inicial que arriba a les famílies a principis de novembre. A més a més, es realitzen les 3 avaluacions habituals (desembre, març i juny) i l’avaluació final que determina el pas de curs. Les notes finals es fan arribar als alumnes a finals del mes de juny
En l’avaluació es valoren l’assoliment de les competències de les diverses matèries per part dels alumnes. Per tant, les qualificacions que poden obtenir, són:
- No Assoliment (NA)
- Assoliment Satisfactori (AS)
- Assoliment Notable (AN)
- Assoliment Excel·lent (AE)
Matèries 2n d’ESO_________________________________________________________________________________________________
Les matèries que marca el currículum de 2n d’ESO i la seva càrrega horària setmanal són:
- Llengua Catalana (3h)
- Llengua Castellana (3h)
- Llengua Estrangera (Anglès) (4h)
- Matemàtiques (4h)
- Educació Física (2h)
- Socials (3h)
- Visual i Plàstica (2h)
- Àmbit Científic + Tecnològic (5h). Agrupament de Tecnologia i Ciències
- Complementària / Religió (1h)
- Tutoria (1h)
- Optatives (2h): Competència Lingüística / Alemany
Material___________________________________________________________________________________________________________
El material que es recomana que portin els alumnes a classe i que han d’adquirir les famílies és el següent:
- Material d’ús personal: llibretes o carpeta amb fulls, estoig amb material d’escriptura,
- Material complementari: compàs, regles, calculadora, … (el professor de cada matèria informarà als alumnes el primer dia de classe).
- Agenda: en cas de ser soci de l’AFA l’agenda es dóna a l’alumne el primer dia de curs.
- Ordinador personal: Els alumnes han de continuar utilitzant l’ordinador personal que van adquirir a 1r d’ESO.
- Llicències digitals: Equivalen als llibres de text i es paguen en el període de matrícula. En aquest cas, el centre proporciona a l’alumne l’accés als materials digitals.
Activitats complementàries________________________________________________________________________________________
- Activitats, xerrades i tallers al centre relacionades amb Tutoria (Solidaritat, Consumisme, Salut, Educació Cívica, Gènere)
- Activitats al centre relacionades amb la Setmana de la Ciència (novembre’23)
- Activitats fora del centre relacionades amb una matèria determinada. Es consideren lectives i obligatòries.
- Colònies: Estada de tres dies a l’Estartit. Juny 2024
A finals de 2n d’ESO en el mes de juny, s’organitza habitualment una estada de 3 dies a l’Estartit. En aquestes colònies els alumnes seran atesos per monitors amb els que faran activitats esportives com caiac, snorkel, bicicleta, etc. A més, aprendran a conviure i a relacionar-se en un ambient diferent al de l’institut. En tot moment estaran acompanyats per professors de l’equip docent de 2n d’ESO. El cost d’aquesta activitat es variable en funció dels alumnes que hi participen, però sol trobar-se al voltant dels 250 €. Les famílies poden fer efectiu aquest pagament en dos terminis al llarg del curs. La realització d’aquesta activitat no és obligatòria, però sí molt recomanable.
Alguns consells per a millorar el rendiment acadèmic de l’alumnat
- Dedicar hores de treball i estudi a casa
- Tenir un lloc de treball tranquil i ben il·luminat
- Organitzar-se bé el temps, sobretot en cas de realitzar activitats extraescolars
- Controlar el descans (dormir 8 hores) i l’alimentació (cal esmorzar abans de venir a l’institut)
- Posar-se en contacte amb el centre per qualsevol circumstància relativa a l’alumne que preocupi a casa.
- Vetllar per mantenir la puntualitat
- Fer un seguiment de l’agenda de l’alumne, controlar els deures i les comunicacions.