Sant Jordi 2022: departament de llengües estrangeres

Aquest any Sant Jordi ve replet d’activitats de llengües! I hem començat amb tres enigmes en castellà, català i anglès. Cliqueu per veure els vídeos que apareixen en la web i participeu en el wordle!

A més, des del departament d’anglès s’han organitzat diferents activitats per jugar i gaudir de la llengua anglesa.

Comencem per 1r d’ESO! La professora Lucía Muro ha organitzat una xerrada + taller a càrrec de l’escriptora i traductora Noelia Lorente. Llicenciada en filologia alemanya per la universitat de Frankfurt, la Noelia Lorente compta amb més de 20 anys d’experiència al món de la traducció i al sector editorial. Ha treballat com a traductora en importants empreses com Planeta i Nintendo a diferents països del món. Durant la sessió, la Noelia

parlarà de la seva trajectòria professional i explicarà de manera il·lustrativa com és el procés de creació literària. Després els alumnes treballaran en grups fent activitats/jocs d’expressió creativa que també impliquin l’ús de diferents llengües (català, castellà, anglès, alemany).

Els alumnes de 2n d’ESO s’han convertit en tiktokers! Han preparat uns vídeos molt interessants per apropar la gramàtica i ortografia de la llengua anglesa als més joves. No us perdeu els seus tik toks! Aquí us deixem una mostra!

I durant la setmana de Sant Jordi no podia faltar la poesia! La trobarem a 3r d’ESO, on els alumnes crearan els seus propis poemes utilitzant diferents tècniques. El taller constarà de quatre estacions diferents: 1 Blackout poetry , 2 Cinquain poem, 3 Magnetic Poetry, 4 Mundane Poetry. Les millors s’exposaran al passadís del centre on inaugurarem un nou recó: the Poetry Corner.

Pels alumnes de 4t d’ESO hem deixat una tasca que a priori pot semblar complexa: connectar la literatura al món actual. Al passadís de la cantina, trobareu una exposició amb un recull de cites de diferents obres de la literatura anglesa i la connexió que els nostres alumnes han trobat amb el món en què vivim. Aquí us deixem una mostra!

And last but not least, a batxillerat hem treballat la literatura epistolar i les micro històries! Els alumnes de 1r de batxillerat han creat les seves històries mitjançant no només cartes, sinó també emails, converses de whatsapp, audios… El resultat ha estat d’allò més interessant. Mireu, mireu!!

I els alumnes de 2n de batxillerat han tingut un plus de dificultat, ja que han hagut d’escriure les seves microhistòries seguint el patró del número pi! És a dir, la primera paraula havia de tenir 3 lletres, la segona 1, la tercera 4… No us perdeu l’exposició que farem de totes les històries pels passadissos del centre!

Esperem que us agradi i que gaudiu de la literatura! Bona diada de St. Jordi a tothom!