Història

L’Escola Numància va ser una de les quatre escoles construïdes dins del Pla d’Urgències del 1971 pel Ministeri d’Educació i Ciència i a causa del dèficit de places escolars que patia la ciutat en aquell moment. Segons consta a l’acta de la Comissió d’Ensenyament Primari amb data 19 de juny de 1973, l’origen del seu nom, a proposta del Consell d’Inspecció de l’època, va ser per “la tenacidad del Municipio para resolver el problema escolar”. Per tant, el nom de Numància fa referència al caràcter lluitador i reivindicatiu dels veïns de la ciutat a l’hora de reclamar els serveis públics fonamentals. Popularment, també va ser coneguda com “l’escola del sauló” a causa del tipus de terreny sobre el qual estan construïdes les seves instal·lacions.

Va desaparèixer com a centre de Primària el juny de 1993 per convertir-se en centre de Secundària des del curs 1996-97. Després de la primera adequació de les seves instal·lacions, fins a l’estiu de 1996, posteriorment, entre el 2008 i el 2010, el centre va ser objecte d’una remodelació integral, modernitzant així totes les seves instal·lacions.

Inauguració de les noves instal·lacions de l’institut Numància al setembre del 2010