Setmana de la ciència

Què és la setmana de la ciència?

Fa un temps, cap al curs 2015, un grup de professors/es ens vam engrescar a tirar endavant una nova iniciativa… El nostre objectiu era apropar la ciència al nostre alumnat i fer-los veure que la ciència ens envolta, que es troba present a moltes de  les nostres activitats o accions quotidianes i, perquè no…., que pot resultar emocionant i divertida.

Així va néixer la Setmana de la Ciència del Numància.

Hores d’ara ja es tracta d’un projecte consolidat i coordinat per l’àmbit científic-tecnològic del nostre centre on, a més de gaudir de les activitats, i col·laboren molts alumnes de diferents nivells i professorat des de diferents especialitats.

Cliqueu a la imatge per a veure el vídeo resum.

Algunes de les activitats que hem portat a terme en les diverses edicions de la setmana de la ciència són:

1r d’ESO Taller de nutrició

Planetari

Tallers de ciència recreativa

2n d’ESO Taller de cub de Rubik

Taller de papiroflèxia

3r d’ESO Visita al museu de les matemàtiques

Taller de màgia i matemàtiques

Exposició de robòtica

Com crear la teva App

4t d’ESO Taller de fractals

Taller de nanotecnologia

Passaparaula científic

1r BATX Xerrada sobre la màquina enigma i criptografia

Monòlegs de ciència amb “Big Van Theory”

2n BATX Taller de ciència sorprenent

Xerrada sobre un tema científic d’actualitat.

La nostra setmana de la ciència des del novembre 2015!!

A continuació us mostrem amb vídeos resum les diferents activitats que hem anat oferint al nostre alumnat cada curs escolar.

Aportacions d’altres departaments del nostre institut:

L’optativa de 4t d’ ESO de visual i plàstica col·labora en la creació de cartells , l’ambientació del centre i en la creació de materials sobre els tallers de la setmana treballant els continguts propis de l’àres. Un exemple és aquesta creació videogràfica amb tècniques de stop motion i stop trick , primeres tècniques d’animació en el món del cinema. Aquest vídeo es va projectar en el vestíbul de l’institut.