Xarxa de competències

La Xarxa de Competències bàsiques

El nostre camí a la Xarxa va començar el curs 2016 quan ens vam incorporar a un equip de 50 centres de primària i secundària d’arreu de Catalunya.

Amb la feina i l’experiència acumulada durant aquests primers anys per l’anomenada “Xarxa històrica” de la que formem part, la Xarxa de Competències bàsiques s’ha anat fent gran fins a esdevenir una gran xarxa territorial que aplega, hores d’ara, 57 CRP’s i 699 centres.

Es tracta d’una formació entre iguals on, el grup de docents que formen part del grup impulsor, establim un espai de reflexió i treball en equip al voltant d’algun aspecte pedagògic que pugui millorar els aprenentatges de l’alumnat. Aquestes experiències són compartides i intercanviades amb la resta dels centres de la xarxa i també es posen a disposició de la comunitat educativa en general.

L’equip impulsor del nostre institut

Pel que fa al nostre institut hem tingut cada curs un grup impulsor que ha oscil·lat entre 15 a 17 membres amb un nucli de professorat que ha seguit tot el procés.

Del 2016 al 20109 el nostre grup impulsor va estar treballant en la creació de projectes que després s’han consolidat en una franja de 3 hores 1r i 2n d’ESO i els crèdits de síntesis que fem a finals de curs.

D’entre tots els materials creats, hem documentat dos projectes que han estat presentats a la jornada que anualment organitza la Xarxa. Els podeu consultar a:

Mirant el futur
Fem cinema

El nou cicle que hem iniciat, 2019-2022, té com a eix central  l’AVALUACIÓ.

El curs 2019-20 ens vam centrar en una eina molt potent: la carpeta d’aprenentatge

Durant el curs 2020-2021, sota el lema;: “passem el poder de l’avaluació als aprenents”,

treballarem l’avaluació formativa, centrant-nos en 3 objectius:

• Dissenyar i implementar instruments i estratègies d’avaluació formativa a partir d’objectius d’aprenentatge competencials per promoure la regulació entre iguals i l’autoregulació.
  • Consolidar l’ús de l’avaluació formativa per afavorir l’adquisició d’aprenentatges competencials i la inclusió: recull personalitzat d’evidències i feedback.
  • Estendre pràctiques d’observació entre iguals per fomentar el treball en equip del professorat, el modelatge del feedback i el desenvolupament professional docent.

La Xarxa com a eina transformadora del projecte educatiu de centre

Les reflexions i les experiències compartides dins el grup impulsor o amb la resta de centres de la Xarxa pretenen ser un punt de partida per repensar el projecte educatiu de centre, reforçant els nostres punts forts i definint noves prioritats per anar avançant cap a el model d’escola que volem.

Les idees fruit del treball de la xarxa queden recollides al document:

L’escola que volem