Acompanyament a les famílies.

A l’Institut Numància creiem que per educar és molt important que l’escola i la família treballin coordinadament. Per aquest motiu valorem molt la comunicació entre els docents i les famílies. Així doncs, posem de la nostra part tot el possible per a conèixer-vos millor i us animem a que us poseu en contacte amb nosaltres per a resoldre qualsevol dubte o inquietud que us sorgeixi amb relació a l’educació dels vostres fills. Per tal de facilitar-ho, portem a terme les següents actuacions.

• Reunió inicial amb els futurs pares dels alumnes de 1r d’ESO. Durant el mes de juny de l’any en què els alumnes començaran la seva escolarització al Numància us citem a una primera reunió informativa i de presa de contacte amb el nou centre educatiu.
  • Reunions d’inici de curs: Cada any, a finals de setembre, els pares dels nostres alumnes tenen una primera reunió amb el nou tutor del seu fill/a on s’exposaran els aspectes més importants del nou curs escolar.
  • Reunions prèvies a la realització de viatges escolars. Entenem que deixar als vostres fills en les nostres mans durant uns quants dies per la realització d’un viatge d’estudis us pot causar certa inquietud. Per aquest motiu, unes setmanes abans de marxar us convidem a una xerrada amb l’agència organitzadora del viatge i els professors acompanyants per tal d’explicar-vos el pla de viatge i resoldre totes les preguntes que pugueu tenir.
  • Reunions d’orientació educativa amb els pares dels alumnes de 4t d’ESO. Sabem que el final de l’escolarització obligatòria és una època plena d’incerteses i dubtes. Per a facilitar que prengueu la millor decisió organitzem un parell de xerrades. Una d’elles està adreçada als pares dels alumnes que continuaran estudiant un cicle formatiu on s’exposaran les característiques dels cicles i el procés de preinscripció. Realitzem també una xerrada adreçada als pares dels alumnes que volen continuar cursant el batxillerat on els expliquem les peculiaritats d’aquesta nova etapa educativa i els itineraris que poden cursar si opten per a realitzar el batxillerat en el Numància.
  • Reunions d’orientació per les proves PAU adreçades als pares dels alumnes de 2n de batxillerat. Presentar-se a les PAU i superar-les amb èxit és tot un repte. Així doncs, per tal que pugueu ajudar als vostres fills en aquest procés, cada curs us convidem a una xerrada on la coordinadora de batxillerat us explicarà en què consisteixen aquestes proves i com podeu ajudar als vostres fills en el procés de preinscripció universitària.

Per altra banda, estem sempre a la vostra disposició per a resoldre qualsevol problema individual que de forma inevitable pot sorgir en una etapa tan complicada com és l’adolescència. En qualsevol moment podeu trucar al centre o enviar-nos un correu i demanar cita amb la direcció o l’orientadora. En la major brevetat possible ens posarem en contacte amb vosaltres per a tractar el tema.