Sortides de tutoria per acabar el curs!!

El passat 21 de juny l’alumnat de 1r i 2n ESO ha participat en diverses sortides de tutoria per l’entorn de Santa Coloma: Parc de Can Zam, Poblat Ibèric, Parc de la Bastida, Riu Besòs, Serralada de Marina són uns dels exemples que han estat visitats en aquesta darrera activitat del curs.

Gimcana geomètrica a la Plaça de la Vila.

Per concloure el curs, el departament de matemàtiques del nostre institut organitza per practicar les matemàtiques i la geometria a l’exterior de l’aula!!! L’alumnat de 3r d’ESO va participar en una gimcana geomètrica a la Plaça de la Vila de la nostra ciutat.

Bona feina feta!

Llegeix més»

Premi Joan Gomis 2021

La nostra alumna Maria Martínez Zapata ha estat la guanyadora del premi Joan Gomis, edició XVI, que guardona la millor recerca per a la pau de l’alumnat de Santa Coloma de Gramenet.

El treball, anomenat “Integració dels indígenes canadencs a la societat contemporània”, denunciava la discriminació i violència que pateixen les comunitats indígenes canadenques dins el seu propi país i apuntava algunes mesures necessàries per protegir els seus drets. El jurat, format íntegrament per professorat de la Universitat de Barcelona, va destacar la capacitat prescriptiva de l’alumna, que permet que la recerca pugui contribuir a dotar de contingut la cultura de pau.

Moltes felicitats a la Maria i a la seva tutora, la Tamara Vence, professora d’anglès del nostre institut.

Ja tenim guanyadors/es de la segona convocatòria del concurs de cèl·lules!

Tot i que s’ha fet esperar una mica ja tenim els noms dels guanyadors/es del 2n concurs de cèl·lules de 1r d’ESO. Podeu consultar el llistat dels premis:

Moltes gràcies a tots i totes els que heu participat i enhorabona als que heu guanyat!
Professorat de l’àmbit cientificotecnològic.

Sortida àmbit social-personal 4t d´ESO : MUHCAT + Esport a la Platja de la Barceloneta.

Els dies 26 i 27 de maig l’alumnat de 4t d’ESO ha anat a Barcelona per gaudir d’una sortida de l’àmbit social-personal que ha consistit en la visita guiada a les sales del segle XX del Museu d’Història de Catalunya i activitats esportives a la Platja de la Barceloneta. L’activitat del museu permetia un viatge al llarg del segle XX a través d’uns objectes de diferents famílies que els alumnes hi han hagut d’interpretar per tal de reviure fets com el catalanisme, l’obrerisme, la Segona República, la Guerra Civil i el Franquisme.Les activitats esportives a la platja han inclòs esports variats com vòlei-platja, rugbi, raquetes… que els alumnes anaven practicant rotativament.
Tenint en compte aquest any “pandèmic”, aquesta sortida ha estat un bon respir d´esbarjo i cultura per un alumnat que s´ ha esforçat de valent al llarg del curs.

Llegeix més»

Jornada de ” Centres per la convivència”.

El dimecres 19 de Maig, quatre alumnes del Numància van participar en la trobada intercentres de Joves en Xarxa 2.0. Amb 28 joves de tots els instituts participants han compartit les descobertes fetes durant el curs sobre els rumors, els prejudicis, els estigmes, que ens arriben, reflexionant sobre l’impacte de les xarxes socials i les relacions a través de les pantalles
Aquest curs la trobada ha estat virtual i esperem continuar treballant per la convivència del nostre centre i de la ciutat! Si en voleu saber més detalls de com ha anat aquesta jornada, podeu consultar aquest fil de twitter .