Xerrada graus universitaris UPF.

La Universitat Pompeu Fabra (UPF) organitza diverses activitats d’informació per als futurs universitaris de grau, amb l’objectiu de donar-los a conèixer l’oferta de graus i les principals característiques de la UPF.

Al nostre institut, el passat 18 de febrer es va fer una  sessió informativa dels graus , en la qual es van  explicar els graus que ofereix la UPF, les seves sortides professionals i què representa ser estudiant de la UPF.

Aquest curs, per causa de la covid-19, s’ha fet aquesta activitat de format virtual.

Bons consells per a fer un bon treball de recerca.

El treball de recerca és un gran repte per l’alumnat de 2n batxillerat. En els mesos de gener i febrer, en el marc de les tutories de grup, es presenta tota la informació necessària per a un bon inici de la recerca: les propostes dels departaments, l’elecció del tema i el desenvolupament del treball són aspectes treballats amb l’alumnat.

Aquest any tres alumnes  de 2n Batxillerat, l’Íker, l’Aitana i el Biel, han protagonitzat una sessió de bons consells a l’hora de fer el treball de recerca. La visió de l’alumnat és molt important per aconseguir l’objectiu final: fer un bon treball de recerca.

Proves de competències bàsiques 4t d’ ESO

Els dies 17 i 18 de febrer han estat els dies de les proves de competències bàsiques per a l’alumnat de 4t d’ ESO de tota Catalunya. L’ alumnat ,en aquestes proves, ha pogut demostrar la feina feta a l’institut i el seu nivell d’ implicació. La tranquil·litat i la concentració han estat les protagonistes d’aquestes dues jornades enguany.

Projecte de 1r d’ESO: Discovering the USA.

Com és habitual a l’aprenentatge d’anglès i alemany al nostre institut, cada avaluació introduïm aspectes culturals relacionats amb la llengua del país.

En aquesta ocasió, l’alumnat de 1r ESO ha treballat en grups alguns dels trets distintius dels EUA, com poden ser les seves festivitats (4th July, Thanksgiving…), les ciutats més emblemàtiques (New York, San Francisco, Los Angeles…) o les personalitats més influents (presidents nord-americans, influencers, celebritats…).

Per tal de portar a terme aquest treball, l’alumnat ha disposat de diferents fonts d’informació en línia i en paper, com per exemple articles de la revista “I love English”, l’enciclopèdia online “Britannica Kids” o diversos llibres del Departament de Llengües Estrangeres. A més de la recerca i selecció d’informació, hem aprofundit en l’ús de diccionaris en línia i d’eines gratuïtes per a la millora de la pronunciació.

El resultat han estat unes presentacions on hem après tota mena de curiositats i, fins i tot, a ballar un Tik Tok d’una famosa influencer dels EUA!

Xerrada virtual 2n batxillerat: “Countering Disinformation and Promoting Media Literacy”.

El passat dijous 11 de febrer, el nostre alumnat de 2n Batxillerat va tenir l’oportunitat de participar en una xerrada virtual a càrrec d’Emma Marwood, Cònsol de Diplomàcia Pública al Consolat General dels EUA a Barcelona.

A la sessió, l’alumnat va reflexionar sobre el significat de nous conceptes vinculats a l’ús de les xarxes socials. Així, van compartir amb la ponent el que entenien per “fake news”, “disinformation” o “misinformation”, entre d’altres. A més d’aprofundir en el coneixement dels termes, la cònsol els va conscienciar sobre la importància d’un bon ús de la informació online i els va donar recursos per a poder fer-ho.

Tant l’alumnat com el professorat agraïm les inspiradores paraules d’Emma Marwood i la seva contribució a l’educació mediàtica.

Aquesta activitat ha estat organitzada pel departament de llengües estrangeres.

Mini-carnestoltes 2021

Enguany, avui divendres 12 de febrer hem celebrat un mini carnaval a l’hora del pati. Tot i la pandèmia no ens ha faltat creativitat i ganes de passar-ho bé. Us oferim una mostra de les millors disfresses:

Llegeix més»

Ruta del Gòtic a BCN

Els alumnes d´Història de l´Art han realitzat aquest 10 de febrer la Ruta del Gòtic a Barcelona visitant Santa Maria del Mar, la Catedral , la Plaça del Rei , el Saló del Tinell, la Capella de Sta. Àgata i  el MNAC ( Sales del Gòtic ).Un dels objectius ha estat  consolidar els coneixements apresos a classe sobre l´art gòtic i l´altre elaborar un vocabulari visual dels elements que caracteritzen l´arquitectura del gòtic.

Visitar la catedral sense turistes és un dels avantatges de la situació “COVID” que estem vivint…estàvem sols!  Bé , completament sols no… també hi eren  les tretze oques del claustre !

Llegeix més»

Premi Joan Gomis de Treballs de Recerca

Sofia López Hernández, exalumna del nostre institut, ha estat la guanyadora del premi Joan Gomis d’enguany, amb el treball de recerca de batxillerat ” Els Jocs Olímpics de Berlín 1936, superioritat racial o propaganda política”, que va tenir com a tutor el professor  Sergi Cervantes Furió.

Aquest guardó s’emmarca en els Premis de Recerca per a la Pau de la Fundació Solidaritat i l’Institut de Desenvolupament Professional ( IDP-ICE) de la Universitat de Barcelona.

Felicitats Sofia,  amb la teva recerca podem contribuir a millorar el món!