Theaterspiele in der Deutschklasse – Jocs teatrals a la classe d’alemany

Die Schüler*innen der achten Deutschklasse haben letzten Freitag an einem vom Goethe Institut geförderten Theaterworkshop teilgenommen.

Nach einer spielerischen Aufwärmungsphase, in der sie u.a. ihren Grundwortschatz zum Schwerpunkt Körperteile auffrischen konnten, haben sie sich auf ein neues Terrain begeben, nämlich aufs Geschichtenerzählen durch Standbilder, um dann selbst ihre eigene Nacherzählung der Legende von Sant Jordi zu inszenieren.

Während der dreistündigen Zusammenarbeit unter der Leitung des Theater- und Sozialpädagogen Arthur Häring haben unsere Achtklässler*innen nicht nur ihr Deutsch verbessert, sondern vor allem an psychosozialen Grundkompetenzen gearbeitet wie Kommunikationsfähigkeit, Empathie und Teamgeist.

Divendres passat el grup d’alemany de segon d’ESO va participar en el taller de teatre que organitzem cada any per Sant Jordi amb la col·laboració del Goethe Institut i de la mà de l’Arthur Häring, expert en Educació Social i Pedagogia Teatral.

Després d’escalfar motors amb un seguit de jocs teatrals pensats per a desbloquejar emocions i refrescar vocabulari bàsic sobre diferents temes com ara les parts del cos, els nostres estudiants d’alemany van poder iniciar-se en la tècnica d’explicar i interpretar històries partint d’imatges congelades, fins que -poc a poc i gràcies al seu esperit de superació- van aconseguir el que semblava impossible: muntar la seva pròpia versió de la llegenda de Sant Jordi!

Durant les gairebé tres hores de treball col·laboratiu, l’alumnat no tan sols va millorar el seu alemany, sinó que sobretot va tenir l’oportunitat de treballar competències personals i socials com ara la capacitat d’arribar acords dins l’equip, l’empatia i el companyerisme.

Lieber Arthur, gerne wieder!
Moltes gràcies, Arthur! Quan vulguis hi tornem!!