RÚBRIQUES DE COAVALUACIÓ

La Coavaluació és una eina molt important a l’hora d’assolir la competència d’aprendre a aprendre. Aquest recurs ofereix als estudiants l’oportunitat d’aprendre els uns dels altres i a optimitzar la correcció dels treballs.

A la classe de 1º d’ESO de Llengua Castellana i Literatura hem utilitzat aquesta eina i hem aprés molt ja que fomenta l’esperit crític envers les tasques realitzades pels companys, ajuda a conèixer els aspectes que es tenen en compte de cara a la seva pròpia avaluació, incentiva la motivació a l’hora de fer les tasques i millora la competència comunicativa.

Mitjançant unes rúbriques (graelles amb els diferents ítems a avaluar) hem fet que l’alumnat participi en l’avaluació de les faules dels companys/es. A través d’aquest instrument, els i les alumnes prenen més consciència de les dificultats de les tasques en el seu procés d’aprenentatge.