El Projecte d’Educació Assistida amb Animals (EAA)

Aquest curs tot l’alumnat de l’Institut Escola ha pogut treballar amb el Toby, el Sugus i el Milo, acompanyats de la Carla i l’Aroa de CENIAC.

A Infantil hem treballat rutines com donar d’esmorzar i pentinar-los. També hem fet jocs amb ells i hem pogut aprendre els nom de les parts del cos dels gossos i recordar les formes geomètriques, els colors i els números.

A Primària hem continuat aprenent sobre comunicació canina, tinença responsable i a fer habilitats amb els gossos com donar la pota, seure, tombar-se… Hem fet jocs amb ells com el del mocador, el tabú, el fotògraf, passar el corrent… També hem fet propiocepció, ensinistrament amb el clicker i relaxació.

A l’ESO hem treballat la tinença responsable, les races dels gossos i hem reflexionat sobre les protectores d’animals. Hem practicat l’habilitat de quiet, d’autocontrol amb pilota, el jocs d’olfacte i la tècnica de “cobrar”.

Però el més important de tot ha estat que, per una banda, en tots els grups hem potenciat el treball en equip, la cooperació, la responsabilitat de cadascú a l’hora de desenvolupar els exercicis i el fet de compartir. Hem treballat la paciència, l’empatia, l’autocontrol i la importància de reforçar a l’animal amb felicitacions, carícies o premis. Per una altra banda, hem parlat cada dia de com ens hem sentit, quines emocions han aparegut i si les sensacions eren agradables o no. Hem compatit com som cadascun de nosaltres, com ens veuen els altres, com nosaltres veiem als gossos, com pensem que ens veuen els gossos i quin estat d’energia teníem nosaltres i els gossos.

Una experiència GENIAL que continuarà el curs vinent!