Visita a Tarraco romana

El dia 27 d’octubre els alumnes de 6è de l’escola vam viatjar 2000 anys enrere a la Tarraco romana per saber més coses sobre els nostres avantpassats.

Vam fer dos tallers: un consistia en una visita a l’amfiteatre i al circ, ens van explicar què s’hi feia i moltes coses més. Vam riure molt perquè ens van disfressar d’animals i gladiadors. Al circ no hi vam poder entrar, però el monitor ens va ensenyar amb una aplicació (IMAGEEN) com era una cursa al circ de Tarragona.

L’altre taller era al Fòrum de la Colònia, allà ens va rebre el duumvir de la ciutat: Lucius Cornellius, que ens va rebre com a bàrbars, ens va fer vestir de romans i ens va ensenyar el Fòrum, va parlar-nos de moltes coses i fins i tot vam aprendre a dir els nostres noms en llatí: els nois tenien el seu nom (praenomen), més el cognom del pare(nomen) i una característica seva. Les noies heretaven el “cognomen” del pare com a nom i el seu “cognomen” era la posició que ocupaven entre els germans (prima, seconda…). Per marxar del fòrum vam fer una oració en llatí. Va ser molt divertit, us recomanem anar-hi!