Setmana pel clima a l’Escola La Vitxeta

Amb motiu de la cimera pel clima, el dilluns 23 de setembre a la seu de l’ONU de Nova York, diferents organitzacions i col·lectius de la societat civil han convocat una setmana de mobilitzacions arreu del món per tal de combatre l’Emergència Climàtica en la qual ens trobem.

Per aquest motiu, l’escola farà les següents accions:

• Dilluns 23: Un minut de silenci per la Terra a les 10.25 al pati de l’escola.
  • Dimarts 24: Vindrem a l’escola amb una samarreta verda en senyal d’esperança per un món millor (tant és la tonalitat del verd).

Durant tota la setmana al vestíbul de l’escola podreu gaudir de…

• Visualització de vídeos amb temàtica mediambiental.
  • Cartellera oberta a tota la comunitat educativa: deixa un missatge a la Terra. Us hi esperem!

A més a més, durant tota la setmana sonarà la cançó del canvi climàtic: Do it now – Sing for the climate.

Durant tot el trimestre es treballarà a les aules en forma de projecte amb tot l’alumnat de primària.

La cimera de Nova York

El 23 de setembre se celebra la Cimera pel Clima a la seu de les Nacions Unides a Nova York. Hi està prevista la presència de Greta Thundberg, que ha anunciat que travessarà l’Atlàntic amb un veler solar. La cimera té la missió d’accelerar la implementació de l’Acord de París sobre Canvi Climàtic, i ha estat anunciada com a “un salt ambiciós en la política nacional i col·lectiva”, gràcies al suport econòmic a l’agenda pel clima.

Tercera vaga mundial pel clima

El moviment Friday for Future impulsa una setmana de mobilitzacions arreu del món al llarg d’aquella setmana, i una tercera vaga mundial pel clima el 27 de setembre. Estan convidades a sumar-se organitzacions i persones, que poden inscriure la seva acció a la pàgina Climate Strike.

Els nens del món protesten pel canvi climàtic – INFOK 13/02/2019

Vídeos de temàtica mediambiental (en podreu visualitzar més al vestíbul de l’escola durant tota la setmana):