Segon Consell d’Alumnes

El passat divendres 25 de gener es va celebrar el segon Consell d’alumnes del curs.

El Consell d’alumnes està representat per un membre de l’equip directiu de l’escola, en aquest cas per la Directora Maria Horra i les coordinadores de cada cicle, així com un delegat/da de cada classe. En aquest Consell han participat l’Ot, l’Andreu, l’Íria, la Júlia, el Joan, l’Ariadne, l’Arnau, el Pol, l’Alèxia, el Pol, l’Emma i el Guillem.

El tema de debat d’aquest Consell han estat els temes que havien quedat pendents de resolució sobre el pati en el darrer Consell.

Els nens de primer han portat dibuixos sobre com tenir cura del nostre pati i s’acorda que en faran una exposició al porxo i convidaran els diferents cursos per tal de que siguin conscients de les normes a tenir en compte.

Els alumnes de 3rA proposen que per millorar la neteja del pati existeixin uns delegats ecològics (es triaran 3 nens i nenes de cada classe) que tindran autoritat i ajudaran a prendre consciència col·lectiva. S’acorda un calendari, cada dia un nivell.

Els alumnes de 3rB estan d’acord que es facin batudes de neteja al pati però de moment provarem amb els delegats ecològics. Demanen que es posin tapes a les papereres. Pel que fa al tema de lavabos, comenten que sovint no hi ha paper i que els aguanta rotllos sovint estan trencats. La directora comenta que a l’escola es gasten molts diners en paper i cal que prenguem consciència ja que podríem gastar aquests diners en altres coses.

Els alumnes de 4tB proposen conscienciar l’escola de la importància de no portar paper d’alumini i intentar utilitzar carmanyoles i boc‘n’rolls (s’aprofita per comentar que n’hi ha a la venta a l’AMIPA).

Es debat sobre les pilotes del pati i tothom està d’acord que cada pilota s’hauria de fer servir per la seva funció. S’acorda que cal marcar les pilotes dels jocs de punteria (ho faran els alumnes de 2n). També es recorda que no s’han de portar pilotes de casa a l’escola. També es comenta que cal inflar més les pilotes.

S’acorda recordar a totes les classes que no s’ha de jugar amb les peces d’escacs com si fossin pales, i s’acorda que els nens de 4t revisaran quines peces d’escacs falten.

Com sempre un debat molt ric i interessant que allargaríem hores i hores. Gràcies delegats i delegades i gràcies a totes les classes per les vostres propostes.