Què suposa ser Comunitat d’aprenentatge?

Què és una Comunitat d’Aprenentatge?

Una Comunitat d’aprenentatge és un model d’escola inclusiva, vinculada amb el barri i la ciutat, una escola on les famílies participen en l’educació dels infants de manera dialògica, en tots els espais de l’escola, fins i tot dins a l’aula.

Aquestes interaccions entre famílies i escola, són l’eix vertebrador i el motiu de l’èxit d’aquest projecte educatiu que es materialitza posant en pràctica les anomenades “actuacions educatives d’èxit”.

Què són les “actuacions educatives d’èxit”?

Són les que fan que millorin els resultats acadèmics i socials de l’alumnat.

Aquesta perspectiva teòrica, incorporada en el projecte educatiu, permet que tots l’alumnat sigui protagonista de l’aprenentatge, alhora que afavoreix la socialització́ i l’ajuda entre iguals. En conseqüència, la solidaritat, l’autoestima, la participació i la inclusió són aspectes que en surten altament reforçats.

De quines actuacions educatives d’èxit parlem?

Algunes de les actuacions d’èxit són: Els grups interactius, les tertúlies literàries dialògiques, el model dialògic de prevenció i resolució de conflicte, la formació d’adults, biblioteca tutoritzada … entre d’altres.

Què suposa ser Comunitat d’aprenentatge?

La millora dels resultats acadèmics i socials de l’alumnat. La seva observació i comparació amb el marc teòric establert per la comunitat científica internacional, corroboren els bons resultats d’aquestes actuacions. És per aquest motiu que es planteja aquest projecte com a model educatiu d’escola del segle XXI.

Quan va començar aquest procés a la nostra escola?

El 4 de febrer de 2014, en que el 100% del claustre el va aprovar, prèvia proposta de l’equip directiu, segons consta en l’acta de claustre d’aquesta data.

Què cal per poder ser Comunitat d’Aprenentatge ?

1. Que l’equip directiu hi doni suport.
  2. Que el claustre i el Consell Escolar ho aprovin.
  3. Que el claustre es formi.
  4. Que una majoria de famílies ho vulguin.