Proposta de treball autònom: At the restaurant

A partir de finals del primer trimestre a l’aula d’anglès hi ha hagut canvis importants. Les sessions dels alumnes de tercer s’han organitzat de manera que a partir d’una proposta de treball al voltant d’una mateixa temàtica, cada un de nosaltres pot escollir quines activitats vol fer i quan per assolir quatre objectius marcats i compartits. Es tracta d’una proposta de treball autònom i de lliure elecció.

I com que una imatge val més que mil paraules, us convidem a veure el vídeo explicatiu que trobareu a continuació:

Les activitats són molt variades, n’hi ha per a treballar el Vocabulary que necessitarem per aprendre i escenificar un diàleg, n’hi ha de Listening que fem amb les tauletes i l’English Blog, altres de Speaking on per parelles i petits grups practicarem oralment vocabulari i estructures comunicatives a partir de jocs i altres reptes, unes de Reading on treballarem la llengua escrita, i unes de Writing amb propostes d’ampliació que seran petits projectes d’escriptura que compartirem amb els companys/es. Totes les activitats estan en carpetes agrupades en 5 colors diferents segons la temàtica que es treballa sempre al voltant d’una història o diàleg. Només hi ha 5 activitats que són obligatòries per a tots, d’un ventall de 40 propostes.

Les diferents tasques s’escullen segons els interessos i habilitats, i es respecten els diferents ritmes d’aprenentatge i les característiques personals de cadascú. Els agrupaments també són variats; ens agrupem per parelles o petits grups, i de manera totalment voluntària. Per això també tenim una llista d’espera o waiting list. Moltes activitats també es resolen de manera individual.

Amb aquesta nova organització de l’aula s’aconsegueix un aprenentatge més autònom i conscient, on es planifica l’aprenentatge de manera personalitzada. La idea és que siguem més conscients de com aprenem i per què. A més fem una autoavaluació de cada activitat per prendre consciència i reflexionar sobre el nostre procés d’aprenentatge.

A més de diferents mesures d’ajut i l’accés a diferents recursos, també tenim els “assistants” que ens ajuden a resoldre les tasques quan tenim algun dubte. Quina sort poder-nos ajudar entre nosaltres…

De moment estem molt engrescats i il·lusionats, tot i que l’organització no és fàcil, i a vegades encara ens costa escollir l’activitat que més ens pot ajudar per a assolir els objectius. A poc a poc anem trobant-nos més a gust i sabem que durant aquest segon trimestre en serem més experts. I entre altres, ens esperen també algunes activitats d’ampliació i una activitat sorpresa amb The Black Envelope…

I tot això amb una aula oberta al passadís, per tal de guanyar espai i moure’ns lliurement segons les nostres necessitats.

Així treballem durant dues de les tres sessions que tenim d’anglès, però els dijous a la tarda, l’organització de l’aula canvia i continuem treballant com el curs passat a partir d’unes caixes de propostes i en petits grups perquè sabem que Together we can move mountains!

Cal continuar avançant en la recerca de maneres noves de fer, i aquesta experiència vol ser un granet de sorra per obrir noves maneres de treballar.