Projecte reordenació dels accessos a l’escola

Presentació del projecte Reordenació espai públic Escola La Vitxeta. Pressupostos Participatius 2018, Ajuntament de Reus.

El passat dimarts, dia 22 de gener a les 16.00h, ha tingut lloc la presentació del projecte per a la Reordenació espai públic Escola La Vitxeta que l’Ajuntament de Reus ha encarregat als arquitectes SOFFITO ARQUITECTURA SLP, i que d’acord amb el proposat a la nostra 2ona Assemblea de la Comunitat d’Aprenentatge i 4rta Comissió Gestora del passat dia 25 de novembre, s’executarà a l’estiu amb l’empresa contractada a l’efecte, Agrovial SA.

A la presentació han assistit l’alcalde Carles Pellicer, la regidora de Participació, Ciutadania i Transparència Montserrat Flores i la regidora d’Educació Maria Dolors Sardà, acompanyats de tècnics i han realitzat la presentació en Gabriel Bosques, Gerent de Serveis Territorials de l’Ajuntament i Rubén Heras, membre de l’equip d’arquitectes.

En la seva exposició, han posat de manifest la coordinació mantinguda amb el departament de Mobilitat i amb AMERSAM, degut a la naturalesa viària d’aquest projecte i també la consideració provisional que té, ja que, en un futur incert, la planificació urbanística que afecta en aquesta zona preveu unificar l’Avinguda Vinebre amb el Camí de la Selva del Camp a través de la riera (justament davant de l’escola està prevista una rotonda del futur Passeig Nord).

L’àmbit d’intervenció és de l’actual espai d’entrada a l’escola i de la zona asfaltada del davant, quedant exclòs, per ara, l’aparcament de terra adjacent al pati d’infantil (tot i que han comunicat que faran arranjament de la superfície a través del manteniment ordinari).

Les tres idees principals dels redactors del projecte han sigut les següents:

• Donar més importància als vianants i usuaris de l’espai exterior, potenciant un ampli espai d’acollida i accés a l’escola
  • Reordenar l’espai viari evitant creuaments entre vehicles privats i transport públic
  • Separar clarament l’espai públic de l’espai viari per millorar la seguretat dels vianants, especialment dels nens i nenes

Per a la primera idea proposen generar continuïtat entre la vorera  d’accés amb la zona d’accés a l’escola mitjançant un pas elevat, que desemboca en una espai d’ús públic amb arbrat i mobiliari urbà, ampliat a una franja de 8 metres de mitjana, que serà acabat amb pintura de color sobre l’asfalt existent.

Pel que fa a la segona idea, traslladen la parada d’autobús actual a l’espai paral·lel al nou pas elevat, garantint la segregació de circulació, i adapten la rotonda per a un correcte gir de l’autobús i així no entri en la zona d’aparcament de vehicles. Linealment al perímetre del nou espai públic, proposen el carril segregat de desembarcament “Kiss&Ride”, per a una millor gestió del trànsit en les entrades i sortides al centre. Aquesta fórmula ja s’està utilitzant en d’altres escoles de Reus amb força èxit, i que s’aplica en els horaris determinats. Es calcula que l’aparcament asfaltat perdrà unes 15 places, fruit de l’ampliació de l’espai públic i de la nova distribució dels vials.

Finalment, la separació entre les dues zones es farà mitjançant la instal·lació d’aparcaments de bicicleta i pilones que permetin la total accessibilitat a peu. Segons ens han avançat, potser proposen canviar per baranes intercalades, per a una major seguretat dels nens i nenes vers els vehicles en circulació.

El cost aproximat del projecte és de 49.000 euros.

La Comissió Mixta d’Infraestructures i Equipaments de la Comunitat d’Aprenentatge dona per iniciada la campanya de sensibilització per assumir la nova reorganització del nou espai per al proper curs. De ben segur que comptarem amb la col·laboració de tots i totes, per tal d’aconseguir plegats l’arribada d’aquesta millora a la nostra comunitat educativa i ens ajudi, també, a construir la convivència en l’espai d’entrada de l’escola i a consolidar hàbits cívics.No cal dir que la Comissió resta a la vostra disposició per a qualsevol aclariment o necessitat que pugui sorgir respecte d’aquest projecte (podeu contactar amb la comissió a través del correu infraestructuresvitxeta@gmail.com).