Padrins de lectura

Els nens i nenes de 5è hem començat a fer de padrins de lectura dels infants de P5. Cada setmana ens trobem mitja horeta i cada padrí o padrina busca el seu corresponent fillol per llegir-li el conte que li ha preparat. Llegim a la biblioteca, al pati, a l’aula, cadascú busca aquell racó còmode per iniciar l’aventura de compartir una història. Els grans, durant la setmana, busquen i remenen a la biblioteca aquell llibre que més creuen que pot agradar al seu fillolet; es preparen la lectura, s’entrenen llegint-la als seus companys, busquen aquelles paraules que no saben què volen dir, practiquen aquelles altres que els hi costa llegir… tot plegat per acabar gaudint de la lectura en veu alta. Arribat el dia, els petitons escolten amb els ull oberts com a taronges! Les mirades de complicitat són constants, els somriures, les cares d’admiració… Moments per compartir la màgia de llegir i escoltar històries.

Tal i com deia Günter Grass: No hi ha espectacle més bonic que la mirada d’un nen que llegeix”.