Oferim publicitat!

Al mes de gener, l’alumnat de quart de primària de l’escola la Vitxeta, es va endinsar en el món de la publicitat. Qui no recorda aquells anuncis de quan era petit?

L’objectiu d’aquest trimestre és crear una agència publicitària i oferir aquest servei al petit comerç de Reus, en concret als comerços de les nostres famílies, o millor dit els nostres clients des d’ara en endavant!

A la primera activitat, els nens i les nenes havien d’explicar amb les seves paraules què és la publicitat i per a què creien que servia i després se’ls va fer la pregunta: Avui has rebut algun tipus de publicitat? Les respostes varen ser molt diverses i molt curioses, al finalitzar el projecte segur que seran molt diferents.

Després de mirar el vídeo “parlem d’anuncis: la publicitat”, cadascú va haver de pensar un nom interessant per formar una agència de publicitat. Després de molt de debatre es va arribar a un acord, 4tA va decidir el nom de Publitxeta i 4tB de Divergència, l’agència publicitària més divertida. Una vegada escollit el nom de cada agència, tocava crear una imatge. Es va aprofitar a les hores de plàstica per poder pensar, dissenyar i  dibuixar el  logotip.

El següent pas vas ser escriure, per parelles, un correu electrònic per informar a les famílies del nou projecte iniciat i al mateix temps oferir els nostres serveis a aquelles famílies que tinguessin un comerç petit.

El producte final del projecte seria doncs: Elaborar un BON anunci per tal d’ajudar a les petites empreses en aquest moment tan dur.

Cal destacar la bona participació per part de les famílies ja que entre les dues classes hi ha 14 petits comerços que requereixen el servei de les agències publicitàries de 4t.

Passen a l’acció! Per poder atendre a tots els clients, l’alumnat s’havia de preparar per conèixer com funciona una agència de publicitat real per tal d’aconseguir un bon producte final.

En una altra activitat, l’alumnat havia de visualitzar diferents anuncis on es podia observar que la publicitat ha evolucionat al llarg dels anys. A més a més, havien d’analitzar i diferenciar els tipus d’anuncis que hi ha: de personatges famosos, de símbols visuals amb animals, d’humor…

PARAULES CLAU? Són aquelles que ens obren la porta? Doncs podríem dir que sí, els nens i les nenes per parelles havien de buscar al diccionari unes paraules clau que els i les ajudarien a entendre millor tot el que envolta a la publicitat (eslògan, marca, màrqueting, anunci…).

Se’ls ha girat feina! A partir d’ara hauran d’analitzar anuncis, realitzar entrevistes a les famílies, dissenyar, dibuixar, pensar, conversar, arribar a acords…

Amb ganes i il·lusió aquestes agències tenen futur!

En Lluís Bassat en diu: “La publicitat és com el sol de l’estiu, una mica ens ajuda a estar bronzejats, però molt ens pot cremar”.