Hotel d’insectes a l’hort de l’escola

Avui, els alumnes de 5è han confeccionat un hotel d’insectes.

L’hotel d’insectes és un espai per acollir una gran diversitat d’insectes en el nostre hort. La idea és crear refugis adequats pels diferents tipus d’insectes que afavoriran la pol·linització i l’equilibri de l’ecosistema.

El Pitu, un pare de l’escola i gran assessor en horts ecològics i escolars (l’Esqueix), ens ha explicat com es fa i, amb quins materials, un hotel d’insectes. Hem aprofitat materials reciclats com ara caixes de fusta que hem omplert amb diferents materials. Per exemple, per les abelles va bé posar totxos amb els forats omplerts de palla i argila. O per atreure a les marietes, podem deixar petits espais entre taulells de fusta. Les marietes són unes grans aliades del nostre hort perquè les larves es mengen el pugó!

Ens ho hem passat molt bé!

Moltíssimes gràcies Pitu!

5è A i B