HAIKUS

Sabeu què és un Haiku? És una de les formes de poesia tradicional japonesa més esteses. Es tracta d’una composició breu de 3 versos de 5, 7 i 5 mores (que normalment es substitueixen per síl·labes quan es tradueixen a altres llengües). La seva poètica es basa en la sorpresa i l’embadaliment que produeix al poeta la contemplació de la natura.

Els haikus japonesos s’imprimeixen tradicionalment en una línia vertical simple mentre que els haikus catalans i en general en llengües occidentals se solen escriure en tres línies paral·leles.

Fa una setmana l’alumnat de quart de l’escola la Vitxeta va anar d’excursió, al Casal de les Dones de Reus, a veure l’exposició de Haikus solidaris fets durant el confinament per la Marta Sureda i l’Alina Ballester, i que prèviament havíem treballat a l’aula.

L’exposició es trobava en un lloc molt emblemàtic, els rentadors. Cada nen i nena va poder observar i analitzar els diferents Haikus i a la seva llibreta d’escriptura havien de copiar aquell o aquells que els agradessin més.

Després per grups i individualment, van realitzar les seves pròpies creacions, els hi va costar una miqueta però amb molt d’esforç, treball en equip i constància ho van aconseguir.