Group work sessions

Si, convençuts que Together we can move mountains, a l’aula d’anglès un any més hem pogut organitzar unes sessions de treball en petits grups, on les activitats plantejades promouen l’aprenentatge autònom i cooperatiu.

Per qüestions horàries i organitzatives aquestes sessions es duen a terme amb l’alumnat de 2n, de 3r i de 5è.

Les tardes de dijous (els alumnes de tercer) i de divendres (els alumnes de segon i els alumnes de cinquè), és quan treballem en petits grups de 4/5 alumnes, tal com us presentàvem el curs passat a Together we can move mountains.

L’organització de l’aula és complexa perquè hi ha 6 grups que treballen de manera simultània en diferents tasques, i tot i que es tracta que siguin autònoms sempre cal una petita ajuda (la majoria de vegades de caire organitzatiu i no lingüístic).

Amb els alumnes de segon aquestes sessions són de mig grup i amb els alumnes de cinquè tenim l’ajuda d’una de les tutores a l’aula.

La sessió de group work està organitzada de manera que cada grup pot escollir una tasca a dur a terme de les diferents propostes (cada una en una capsa diferent on hi ha tots els materials necessaris). Un cop realitzada l’activitat, el grup en fa una valoració i pot escollir una altra capsa. Però tot comença amb un crit d’unió i de ganes de col·laborar amb tots els companys i companyes. Together we can move mountains, diem abans de començar, unint mans i esforços.

Les tasques dissenyades són activitats per a reforçar el vocabulari i estructures treballades, algunes activitats de comprensió lectora (petits textos escrits que s’han d’ordenar), de comprensió oral (activitats on utilitzem uns aparells de MP3 i uns auriculars, o les tablets), alguna activitat d’expressió escrita, jocs de taula, jocs de cartes, bingos, etc. Els grups treballen de forma autònoma i tots els membres del grup s’ajuden entre ells. Totes les tasques són autocorrectives.

I recordeu… Together we can move mountains!!

Podeu veure tres galeries d’imatges:

1.Alumnes de segon

2. Alumnes de tercer