Formació continuada del professorat

Dissabte passat, 18 de novembre, els mestres de la Vitxeta que aquest curs ens hem incorporat a la plantilla, vam assistir a la Jornada de Comunitats d’Aprenentatges adreçada al professorat novell, que es va portar a terme a la Casa del Mar de Barcelona.

La primera part de la jornada va ser formació sobre l’aprenentatge dialògic a càrrec de la Dra. Marta Soler. La Dra. Marta ens va parlar de quins són els principis de l’aprenentatge dialògic.

1. Diàleg igualitari
  2. Intel·ligència cultural
  3. Transformació i adaptacions curriculars
  4. Dimensió instrumental
  5. Creació de sentit
  6. Solidaritat
  7. Igualat de diferències

També ens va deixar una frase molt important.

“No s’ha de triar entre diversitat i excel·lència perquè una cosa no s’aconsegueix sense l’altra”

A la segona part, diferents escoles van mostrar una Taula d’experiències de la seva Comunitat d’aprenentatge:

• ESC Joaquima Ruyra de l’Hospitalet de Llobregat van exposar la seva experiència amb els Grups Interactius.
  • Escola Àngel Guimerà del Vendrell ens van presentar la manera com treballen les Tertúlies Literàries Dialògiques
  • L’escola Mediterrani de Campclar ens va explicar la participació Educativa de la comunitat i la Formació de les famílies.
  • L’escola Mare de Déu de Montserrat de Terrassa ens va mostrar el seu Model Dialògic de Prevenció i Resolució de conflictes.
  • L’Escola Bressol Cappont de Lleida ens va il·lusionar amb la seva experiència
  • Finalment l’Associació de Professorat ODISSEA de Catalunya ens va encoratjar a participar a les activitats que realitzen mensualment de formació dialògica del Professorat.

Els grup de mestres novells de la Vitxeta valorem molt positivament aquesta formació ja que ens van omplir molt les experiències de les escoles que van exposar. Creiem que som afortunats de ser una Comunitat d’aprenentatge i amb l’ajuda de tots ho farem el millor possible.