First Lego League

Aquest dissabte 6 de febrer, a l’auditori de la Fira de Reus, petits científics ens van mostrar tot allò que han après sobre el món dels residus. En concret, ho van fer 24 nens de l’escola La Vitxeta de 3r a 6è que participen a la First LEGO League per segon any consecutiu.

Enguany s’ha celebrat la cinquena edició de la First LEGO League i la finalitat del concurs d’aquesta edició ha estat conèixer el món dels residus. Els alumnes, per equips, han presentat els seus projectes al voltant d’aquesta temàtica.

El plat fort del certamen han estat les proves que han hagut de superar els diferents grups a partir de la conducció dels robots. Els nervis s’han mesclat entre les ovacions del públic que els ha acompanyat.

L’empresa BASF i l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de la Rovira i Virgili són les encarregades d’organitzar aquest concurs. Asseguren que un any més aquesta trobada ha estat un èxit tant en la participació com en el nivell de tots els centres. L’escola Carmelites de Tarragona s’ha emportat el primer premi que la portarà a competir a nivell estatal.

L’esdeveniment vol despertar l’interès dels nens i nenes per la ciència i la tecnologia alhora que els ensenya un seguit de valors: aprendre dels companys, la competició amistosa, la innovació constant i la contribució a la societat.

Els participants dissenyen, construeixen, proven i programen robots amb LEGO MINDSTORMS per superar una sèrie de missions, aplicant conceptes de matemàtiques i ciències a la vida real. Aquest any el desafiament és buscar noves formes de gestionar els residus per això al repte se l’ha anomenat el Trash Trek. La pregunta que busca resposta és: Quina és la manera més intel·ligent d’aprofitar els residus? Els robots presentats havien d’abordar aspectes com ara la recol·lecció, la classificació i la reutilització dels residus.

Els participants han tingut 10 setmanes per a preparar-se, disposant dels valors esmentats com a única guia; no hi ha límits en la presentació! Trobem que així, divertint-se en equip, exercitant la creativitat, és com millor es desenvolupen habilitats tant importants pel món d’avui dia com la resolució de problemes i la comunicació ja que entren en joc emoció i descobriment.

Al vídeo següent de Canal Reus TV hi podreu veure i sentir alguns dels “vitxetos i vitxetes” participants: www.canalreustv.cat/new/la-first-lego-league-promou-la-ciencia-i-la-tecnologia-entre-els-mes-petits