Tallers internivells de plàstica a primària

L’educació visual i plàstica configura part del currículum d’Educació artística de l’Educació Primària. Articula els coneixement i les competències pròpies de la creació artística com són l’exploració i la percepció i la interpretació i la creació. Explorar i percebre inclou aquells aspectes relacionats amb el desenvolupament de capacitats de reconeixement visual que ajuden a entendre les diferents manifestacions artístiques, així com el coneixement i gaudi de produccions plàstiques diverses. Interpretar i crear es refereix a l’expressió d’idees i sentiments per mitjà del coneixement i l’ús de diferents codis i tècniques artístics.

Durant aquest curs a primària hem engegat un projecte de creació de diferents tallers internivells on tot l’alumnat podrà participar en diferents propostes artístiques. El grup de mitjans (de 1r a 3r) i el grup de grans (de 4t a 6è) es reorganitzen una tarda a la setmana en 8 grups de 18/19 alumnes de les diferents classes i al llarg de dues sessions assisteixen a un espai diferent. Un total de 8 espais per 16 sessions. A cada espai es treballen diferents tècniques, però sobretot representen un mitjà on es desenvolupa la creativitat i l’expressió.

Aquests tipus d’agrupament afavoreixen la interacció dels infants de diferents edats que d’una altra manera difícilment es relacionarien, i d’aquesta interacció n’esdevenen molts aprenentatges. També afavoreixen la reducció de les ràtios (es redueix el nombre d’alumnes per grup, ja que hi ha 8 activitats proposades per als 6 grups-classe), i alhora es poden atendre millor les necessitats dels alumnes. Així mateix, moure’s pels espais diferents de l’escola acompanyats per diferents mestres, comporta viure situacions noves i, així, anar adquirint seguretat i autonomia personal.

GRUP MITJANS (de 1r a 3r)

GRUP GRANS (de 4t a 6è)

A la galeria de fotografies podreu veure els treballs que s’han dut a terme durant la primera sessió als diferents tallers. La valoració és molt positiva ja que nens i nenes han rebut molt bé la proposta organitzativa i han gaudit molt dels diferents espais. I això només comença… entre tots i totes anirem construint aquest projecte i millorant els aspectes que calguin per adequar les propostes als interessos de l’alumnat.