Aquest curs s’ha dut a terme, durant el segon i tercer trimestre, una experiència educativa que l’hem anomenat ESPAIS D’APRENENTATGE. Els dos grups de P4 s’han barrejat, i s’han fet 3 grups que, cada setmana, cadascun ha passat per un espai. Al cap de 3 setmanes tots havien passat pels tres espais (que són rotatius) on es posen a l’abast dels infants materials concrets en un lloc de l’escola, on es fomenta el treball col·lectiu, la interacció, la cooperació i l’enriquiment entre iguals. On el paper del mestre és de mitjancer, a través del material, el modelatge i la pregunta oportuna.
Els ESPAIS D’APRENENTATGE que hem creat són:
- ESPAI D’ESCRIPTURA
- ESPAI D’EXPERIMENTS
- ESPAI D’ART
Darrere de cadascun hi ha pensats uns objectius curriculars que l’infant ha de construir a partir de la interacció entre iguals, el joc i l’acompanyament de l’adult.
L’aprenentatge no és un acte individual, tracta d’una pràctica que acull la construcció conjunta, de relacions, de diàleg, que fomenta la cooperació i alhora la confrontació.