Escola de mares i pares: CONSCIÈNCIA I PRESÈNCIA CORPORAL COS =SOC (dilluns 13 març)

L’objectiu principal d’aquest taller és prendre consciència de la nostra responsabilitat respecte a com alimentem el nostre cos, quines postures i accions tenim o fem? Quins pensaments alimentem? Quines emocions sentim més habitualment a flor de pell? La necessitat de fer aquestes observacions és per apropar-nos a allò que en veritat és important per cadascú.

Activitat: CONSCIÈNCIA I PRESÈNCIA CORPORAL

Amb: Carme Hinojosa Puiggròs
Lloc: Escola la Vitxeta (Biblioteca)
Dia: Dilluns 13 març
Hora: 18h – 20h

CAL PORTAR ROBA CÒMODA

Per la realització de qualsevol activitat necessitem un temps i un espai. Estem molt ocupats atenent les demandes i necessitats dels que ens envolten. El temps que ens toca viure està ple de presses i neguits. Necessitem un espai i un temps de qualitat per tal de poder tornar a connectar amb la tranquil·litat, la calma, el plaer i la consciència del moviment,…..una relació de qualitat amb tu mateix i els altres.

En què consisteix aquesta proposta?
Estem formats per una extensa xarxa que inclou el nostre cos físic, les emocions, els pensaments. Aprendre a observar les nostres accions, emocions i pensaments, ja que som responsables dels mateixos. Alguns fets que ens succeeixen els escollim, altres ens els porta la vida. El que si que podem triar és l’actitud davant del que ens passa.
L’objectiu bàsic d’aquesta proposta és calmar la ment. De forma gradual desaccelerar els ritmes trepidants en els que ens submergim en el dia a dia. Estar internament en calma i al mateix temps tenir el to necessari per afrontar amb vitalitat els reptes de la vida quotidiana. El fet de posar l’atenció en el cos, ens ajuda a retrobar el camí de la calma, de la confiança, de l’agraïment, de l’amabilitat….,requisits bàsics per viure amb més plaer el aquí i el ara.

Com ho farem?
Postures saludables Estiraments
Respiració Música i expressió
Visualitzacions Recolzaments a la terra